Разрешени храни при висока кръвна захар

Ябълки

За нормалните нива на глюкоза в кръвта е отговорен инсулинът. Този хормон се секретира от панкреаса и служи при активния транспорт на глюкозата от кръвообращението в клетките. Диабет тип 2 се появява тогава, когато тялото не произвежда достатъчно инсулин или когато клетките на тялото не са в състояние да обработват произведения инсулин.

По време на храносмилането се разграждат скорбялата и захарите, като се превръщат в глюкоза. Глюкозата осигурява енергия за клетките на тялото, а инсулинът транспортира глюкозата от кръвта в клетките на организма. Когато човек не разполага с достатъчно инсулин обаче, тази глюкоза не е в състояние да достигне до клетките. В редки случаи пък произвеждания инсулин може да е достатъчно, но клетките да не абсорбират глюкозата по начина, по който трябва.

Поради това, когато клетките не получават необходимата енергия за нормалното си функциониране, идват здравословни проблеми, които засягат сърцето, бъбреците, костите, нервната система и очите. Ако натрупването на глюкозата в кръвта продължава, тези проблеми се задълбочават.

Висока кръвна захар

Поради това, хората с висока кръвна захар трябва да наблягат на:

Куркума – Съставките на тази подправка подпомагат и предотвратяват прогресията при диабета.

Сирене и кисело мляко – Консумацията на млечни продукти намаляват риска от диабет с до 12%.

Тъмен шоколад – Хората, ядещи често натурален шоколад, намаляват с до 31% риска от диабет и с 37% риска от сърдечно– съдови заболявания, плюс 29% намаляване риска от инсулт.

Шоколад

Канела – Приемана на гладно, канелата понижава кръвната захар. Тази подправка има способността да понижава LDL холестерола, триглицеридите и да подобрява инсулиновата чувствителност. Можете да я добавяте към кафето си или към овесената си каша.

Ядки – Редовно приемащите ядки намаляват средно с 5% разпространението на метаболитен синдром, който е рисков фактор за появата на диабет тип 2.

Ягоди - Екстракта от ягоди помага на тялото да активира протеин, който намалява липидите в кръвта и LDL холестерола. Именно те са основен фактор в развитието на диабет тип 2. Освен това ягодите поддържат ниски нива на кръвната захар в тялото.

Червено вино – Червеното вино е силен борец с диабета. Ресвератролът е съединение, намиращо се в ципата на гроздето, което помага за подобряване функцията на кръвната захар, за регулиране на хормона инсулин и намаляване нивата на глюкозата в кръвта.

Куркума

Кафе – В него се съдържат съставки, потискащи хормон, който играе важна роля при диабета. Хората, пиещо четири или повече чаши кафе дневно, са с 50% по–нисък риск от развитие на диабет тип 2.

Ябълки – Повишената консумация на богати на антоцианини плодове, като ябълки, круши и боровинки, е свързана с 23% по-нисък риск от диабет тип 2.

Спанак и зеле - Всекидневна порция от спанак или зеле може да намали риска от диабет с 14%.

Кафе

Сьомга – Тя е богата на витамин D. Дефицитът му може да допринесе за рак на дебелото черво и диабет.

Джинджифил – 2 г добавка корен от джинджифил или 2 с.л. пресен джинджифил на ден, добавени към храната, са способни да намалят възпалението на дебелото черво с 28% и увреждането на панкреаса, респективно диабет.

Пшенични трици - Високият прием на магнезий може да намали риска от развитие на диабет тип 2 най-вече, ако сте с наднормено тегло. Само чаша пшеничени трици на ден ще ви даде 22% от дневните нужди от магнезий.

Кафяв ориз – Консумацията на кафяв ориз дори само веднъж седмично има способността да намали риска от полипи на дебелото черво и диабет.

Вода – Водата не е храна, но е от жизненоважно значение за вашето здраве. Хората, които пият най–много вода, имат 21% по–малко вероятност да имат висока кръвна захар, отколкото останалите.

5 4
4 4
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати