Gotvach.bg»Статии»Любопитно»Вкусен сблъсък: Храната и социалните мрежи

Вкусен сблъсък: Храната и социалните мрежи

Храна за ДушатаХрана за Душата
Администратор
1572k
снимане на храна в социалните мрежи

Храната и социалните мрежи - две вселени, които на пръв поглед нямат нищо общо. Траекториите им обаче все по-често се доближават, световете им все повече се пресичат и накрая избухват в красив и вкусен синтез хиляди пъти на ден.

Като основна грижа на деня храната повдига непрекъснато много въпроси. Гладен ли си? Какво ще ядем? Знаеш ли добър ресторант?

#food според Sopexa - маркетинговата агенция, специализирана в храната, виното и начина на живот - е третото най-често търсене в Google. След пътуванията и спорта.

И в социалните мрежи food lovers са изключително активни. Да снимаш яденето си преди да го вкусиш, за да го споделиш в социалната мрежа с милиони непознати, отдавна вече не е просто мода. Превърнало се е в част от живота на много хора. Така храната вече е един от най-незаобиколимите фактори в социалните мрежи.

Какво правят най-често потребителите на интернет?

снимане на сладкиш

Споделят снимки на храна или рецепти

Дават оценки на марки или продукти

Сравняват цените на хранителните продукти

В Twitter #food има милиони туитове годишно. Около 60 000 съобщения на ден в тази мрежа се споделят само за здравословната храна.

В Instagram #food се съдържа в стотици милиони постове. Проучванията показват, че храната е привлекателна за 38% от потребителите на тази мрежа, а 27% я споделят. Любителите на храната публикуват четири пъти повече съдържание отколкото средния потребител. Това е средно по 18 споделяния на ден за най-пристрастените към храната.

Във Facebook #food присъства в милиарди постове всяка година. Статистиката сочи, че съдържанието с храна се разглежда от 40 процента от потребителите.

снимане на пица

В Youtube #food е петата най-разглеждана категория в света. А в Pinterest храната присъства в повече от 2 милиарда рецепти.

Според проучване на foodpanda пък най-често споделяните снимки на храна във Facebook и в Instagram са на десерти. Хаштагът #dessert има 41. 7 милиона публикации през 2017 година. Сладките изкушения са следвани плътно от тестените. Пиците са на второ място - хаштаг #pizza има 35. 5 милиона снимки.

Салатите са на трето място със 17. 5 млн. снимки, четвърта е пастата, следвана от бургерите и гурме кухнята.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest