gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Кои плодове и зеленчуци да ядем за дълголетие?

Кои плодове и зеленчуци да ядем за дълголетие?

Лилия  МилковаЛилия Милкова
Готвач
43273
Кои плодове и зеленчуци да ядем за дълголетие?
Кана с преса за кафе и чай  600 мл
Практичен аксесоар за вашия дом:
Кана с преса за кафе и чай 600 мл
16.00 лв.
Виж ››

Правилното хранене винаги е било важно, когато става въпрос за поддържане на здравето. През годините различни проучвания за това какво трябва да се яде и какво не, промениха начина, по който хората консумират храна, както и количеството, и качеството.

Различните храни имат различни ползи, от повишаване на имунитета до подпомагане на здравето на сърцето за поддържане на цялостното добро състояние на организма.

Друг аспект, който хората търсят, е дълголетието и как човек може да го постигне чрез диетата си.

Американската здравна асоциация наскоро сподели проучване, което посочва кои плодове и зеленчуци удължават живота.

„Яжте зеленчуците си“ е нещо, с което сме израснали, научавайки от нашите родители, лекари, а сега и експертите от Харвард също са съгласни!

Плодовете и зеленчуците са източник на витамини и минерали, които дават на тялото ни така необходимите антиоксиданти; защитават ни от увреждане, причинено от различни фактори на начина на живот, напр. замърсяване на въздуха, тютюнопушене, висока кръвна захар и др.

Важно е да консумираме поне една или две порции зеленчуци във всяко основно хранене (закуска, обяд и вечеря), за да помогнем и за подходящата храносмилателна дейност, тъй като ни осигурява с фибри за достатъчна чревна дейност.

Зеленчуци за дълголетие

Кои плодове и зеленчуци насърчават дълголетието?

Макар че това проучване може да звучи просто, все пак има някои правила. Не всички видове храна ще ви помогнат да живеете по-дълго. Ето кои са полезните зеленчуци и плодове за дълголетие.

- Зелени листни зеленчуци: спанак, зеле, кейл.

- Зеленчуци, богати на бета каротин: моркови, сладки картофи, броколи

- Цитрусови плодове и горски плодове: портокали, черница, ягоди и др. са идеални.

Храна за избягване

- Нишестени зеленчуци като грах, царевица и картофи

- Плодови сокове и замразени плодове.

Силно се препоръчва да се ядат пресни и местни сезонни плодове и зеленчуци всеки ден. Замразените плодове губят всички качества, когато са подложени на екстремни температури. Кажете НЕ на консервираните плодове!

Какви са ползите от яденето на плодове и зеленчуци?

Плодове за дълголетие

Да живееш дълго и щастливо е едно от дълбоките предимства на изследването. По-голямата консумация на плодове и зеленчуци увеличава приема на калий, антиоксиданти и правилните хранителни стойности, което позволява по-добро здраве на сърцето. Точно като средиземноморската диета от 60-те години, това насърчава високата консумация на плодове и зеленчуци за намаляване на риска от незаразни заболявания като диабет, сърдечно-съдови заболявания, рак и т.н.

Ето три лесни трика за спазване на диетата.

Превключете закуската си в 16:00 с плод. Насладете се на череши и горски плодове, когато са налични.

Салатите със спанак са лесен начин за практикуване на диетата „два плода и три зеленчука“. Добавете малко цитрусов дресинг или такъв от горски плодове. Добрата комбинация от сладък и кисел вкус ще направи вкусно ястие. Добрата част на всички салати е, че те никога не ограничават, можете да опитате безкрайни комбинации и да живеете дълго.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest