Най-полезните риби
Najkorisnije ribe

Най-полезните риби

Риба Сьомга
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
Качество без компромис:
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
129.00 лв.
Виж ››

Категорията „най-полезно” е преписвана на много храни, най-често това са зеленчуци и плодове, тук-там млечни продукти и месо, но като че ли рибата остава малко на заден план и е някак пренебрегвана, поне в българската традиционна кухня.

Всъщност рибата, както и всички морски дарове са много полезни за организма и е задължително да се похапва риба поне веднъж в седмицата. До тук добре, но както при месото, така и при морските обитатели има различни видове – коя риба е по-суха, коя по-мазничка, а нали все пак мазното е доста отричано, когато се говори за здраве, за здравословно хранене и т.н.

Направено е изследване по въпроса кои са най-полезните за организма риби. Резултатите от изследването са доста любопитни – има риби, които повечето хора не могат да си позволят дори да са много полезни, но има и такива, които са съвсем достъпни и едновременно с това ни дават различни полезни вещества. Да разгледаме кои са най-полезните риби, защо са толкова полезни и за какво ни помагат:

1. Риба треска – в тази риба се съдържат съвсем малко калории и е много подходяща за хора, които са на някакъв хранителен режим (на 100г – 80 калории). Освен това треската е идеален помощник за проблеми с обмяната на веществата.

2. Риба тон – съдържа селен и спомага много успешно за укрепването на имунитета.

3. Скумрия – ще кажете, че е твърде скучно, за да е истина, но си е така – добрата стара скумрия е изключително полезна и вкусна, освен това е и достъпна. Помага за подобряване работата на главния мозък.

4. Тихоокеанска сьомга – много вкусна риба, която обаче е доста скъпа. Все пак е добре да знаете, че съдържа голямо количество витамин D и е богата на омега 3-мастни киселини. Може да похапвате от нея колкото ви е вкусно.

Пъстърва на фурна

5. Пъстърва - тази риба съдържа много голямо количество витамин В12 и е препоръчителна а похапване, защото значително може да намали риска от сърдечни заболявания.

6. Сардини – консервираните сардини са препоръчителни, ако искате да си набавите необходимото за организма количество витамин D, следователно подобряват костната тъкан.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4.3
55
43
32
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Предник
Предник
30.12.2014 01:51
Няма ли да кажете как риба тон е и на второ място по съдържание на живак?

Консервирани сардини?

Адски полезна статия. Благодарско!
6
1