Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Малайзийците са най-големите фенове на рибата

Малайзийците са най-големите фенове на рибата

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1
Риба

Японците вече не са нацията, която консумира най-много риба в света. Тази година те бяха изместени от малайзиците, показа изследване, проведено наскоро.

Проучването посочва, че за една година един малайзиец е изял средно 56.5 килограма риба, докато за същия период един японец е изял средно 55.7 килограма риба.

Според данните едно средно статистическо семейство в Малайзия харчи по 35 долара за риба. Рибата и морските дарове са доминиращото месо на трапезата на малайзийците, които допреди няколко години по-често консумираха пилешко месо.

37% от домакинствата в Малайзия хапват всеки ден риба, а 54% - поне 3 пъти в седмицата.

Основно малайзиците консумират скумрия, скариди, калмари и сом. Скумрията е най-предпочитаната риба от малайзийците, докато китайците например предпочитат сьомгата.

Суши

Данните от изследването сочат, че потреблението на риба в Малайзия се увеличава всяка година с по 6.2%.

Класацията, изготвена от организацията Инфофиш, показва, че средно всеки човек на планетата е консумирал по 20 килограма риба за една година.

България от друга страна е последна в Европейския съюз по консумация на риба. У нас всеки човек е изял по средно 5 килограма риба за една година. В Европа изядените килограми риба са средно 30.

Всички съседни народи също консумират много повече рибни деликатеси, отколкото нашия.

Сьомга

Към момента в България се добиват около 5-6 хиляди тона сладководна риба, но в същото време се внасят некачествени замразени продукти.

Според експертите страната ни притежава уникални природни дадености за промишлено развъждане на риба, а от 2009 година аквастопанствата имат и възможност да кандидатстват с проекти за европейско финансиране. Това обаче не е довело до сериозно увеличаване на производството ни.

В България няма традиция редовно да се консумира риба за това потреблението на морските деликатеси в страната ни е ниско.

По този повод в областите Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч стартира информационна кампания, която ще разпространява материали, изтъкващи ползите от рибните изделия.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest