Всички знаем, че в храните във веригите от фаст фууд индустрията се съдържат съставки, които я правят по-вкусна и изкусителна за клиентите. Оказва се обаче, че никой не е казал на вегетарианците и веганите, че картофките в Макдоналдс съдържат животински овкусители.
Тайната съставка в картофките на Макдоналдс ги прави особено неустоими. Веригата за бързо хранене добавя нещо специално, което им носи аромат и вкус, който разпознаваме безпогрешно. Това е естествен аромат на говеждо месо. Съставката е задължителна за всички обекти на веригата в цял свят. Често обаче производителите спестяват този факт на клиентите си.
В описанието на уебсайта на компанията се твърди, че специалният вкус на картофките се дължи на хидролизирана пшеница и хидролизирано мляко като изходни съставки. В процеса на хидролиза пшеницата и млечните протеини се разграждат с вода. Полученият от това вкус на умами добавя месна нотка към пържените картофи.
Умами е наскоро открито вкусово усещане и се приема за петия вкус наред със сладкото, соленото, горчивото и киселото. Усещаме го следствие на попаднали в устата свободени глутамати, които най-често се съдържат във ферментирали и отлежали храни и в мононатриевия глутамат. Хранителната добавка е открита през 1907 г. от Кукунае Икеда.
В Макдоналдс се правят заготовки от цели картофи. Те са предварително обелени, нарязани, частично изпържени и след това опаковани. В това състояние те пристигат в ресторантите на веригата в целия свят. Това означава, че на практика те се пържат два пъти – веднъж във фабриката и втори - във всеки ресторант.
За да се премахне естествената захар на карфотките и те да са по-дълго годни, след като се нарежат на парчета, се бланшират. След това им се добавя декстрозен разтвор, който им носи наситения жълт цвят, така разпознаваем за веригата.
В процеса на обработка се добавя и слага. Тази съставка пречи на картофките да посивяват в процеса на приготвянето им. И това са само част от съставките, които компанията огласява, но не спестява, че има още много, и то най-различни. Натриев пирофосфат за поддържане на цвета, хидрогенирано соево масло, много сол и, не на последно място, премълчаваният естествен аромат на говеждо месо, който прави картофките толкова апетитни.
От компанията планира до 2025 г. да използва само яйца от свободни кокошки. Днес вече се пускат рециклируеми прибори в 1400 от ресторантите в света. Стремежът за постигане на здравословен пробив в индустрията е налице, но като че ли прокарването на тази нова линия върви твърде бавно спрямо темповете на растеж на затлъстелите хора в световен мащаб.
Коментари