Тези вкусотии гонят лошото настроение

Тези вкусотии гонят лошото настроение

В редица случаи неправилният ни начин на хранене или просто изключването от менюто ни на някои конкретни продукти води до промяна в настроението ни, сприхавост, нервност и дори изпадане в депресивни състояния.

Освен че подобни състояния са неприятни за нас самите, те не остават незабелязани и от околните. А всичко това може лесно да бъде променено, ако започнете редовно да включвате в менюто си някои храни, които дори и да не са толкова по вкуса ви, при правилно приготвяне можете да превърнете в истински вкусотии, които да ви предпазват от лошото настроение. Ето кои са те:

1. Яйца

Независимо дали са варени, бъркани или пък сервирани под формата на класическите яйца по панагюрски, то те ще набавят на организма ви триптофан. При неговата липса се намалява серотонина, който е известен като хормон на щастието. Освен че триптофанът ще повлияе благотворно върху настроението ви, той ще способства и за добрия ви сън и за регулиране на метаболизма ви.

2. Шафран

Шафранът гони лошото настроение
Снимка: Албена Атанасова

Ясно е, че няма да го ядете директно от пликчето или от кутията, в която го съхранявате, но го добавяйте към всички ястия, на които подхожда (предимно на ориз, риба и различни меса). Тази подправка масово се използват в лекарствата и хранителните добавки, които са срещу депресия. И да, определено е най-скъпата подправка, но пък за вашето щастие цена няма.

3. Кисело мляко

Вероятно най-известният нашенски български продукт, с който реално можем да се гордеем. Той е сред най-богатите източници на калций, а неговият дефицит води именно до промяна в настроението ни, сприхавост и дори депресия. Не всеки обича да си похапва директно от кофичката кисело мляко, но можете да си направите от него таратор (отново една от най-големите нашенски вкусотии), да го превърнете в апетитен и здравословен десерт, добавяйки към него плодове или пък да го използвате за застройка на супите си. Варианти за консумацията му има безброй.

4. Шоколад

Шоколадът е храна за добро настроение

Какаото намалява нивата на кортизол, хормонът на стреса. Сигурно сте забелязали, че по филмите хората, които са стресирани, веднага започват да се "тъпчат" с шоколадови изделия. Не ви препоръчваме подобно "тъпчене", както и бихме ви посъветвали да избирате шоколад с по-високо съдържание на какао, а не млечен. Но той със сигурност е незаменим в борбата срещу стреса.

5. Риба

Заради наличието на омега-3 мастни киселини тя се бори ефективно срещу лошото ви настроение. Включвайте я поне 2 пъти седмично в менюто си, като имате предвид, че по-мазната риба (дъгова пастърва, сьомга, риба тон и др.) е най-богата на тези ценни мазнини.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати