Запечатване на месото - как и защо

Запечатване на месото - как и защо

Въпреки че днес вегетарианството набира все повече популярност, месото и колбасите продължават да сред основните хранителни продукти в цял свят. Зеленчуците и плодовете са водеща здравословна храна, но има някои утвърдени ползи от яденето на месо.

Диетолозите казват, че трябва да има баланс. Протеинът е от съществено значение за доброто здраве, тъй като осигурява незаменими аминокиселини, които не могат да бъдат синтезирани от организма и трябва да се приемат от храната. Протеините влизат в структурата на мускулите и са основен елемент за поддържане на имунитета. И за да осигурим на организма тези аминокиселини, трябва да комбинираме два вида протеини: растителен и животински. Но трябва да се отбележи, че за разлика от растителните протеини, животинските протеини съдържат повече незаменими аминокиселини.

Месото от риба е отличен източник на омега-3 и омега-6 основни мастни киселини, протеини, витамини (A, B12, D, E) и минерали (калий, желязо, йод, фосфор, селен). Редовната консумация на рибено месо предотвратява остеопороза, възпаления, анемия, ускорява киселини, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, може да има положителни ефекти при депресия и биполярно разстройство и увеличава приема на калций в организма.

Пилешкото месо е богат източник на минерали, микроелементи и витамини, като осигурява в различни пропорции повечето витамини от В-комплекса, мастноразтворими витамини A, D, K, E, желязо, мед, цинк, магнезий, фосфор, калий, калций. Селенът в пилето има важна роля в няколко метаболитни процеса, включително метаболизма на хормоните на щитовидната жлеза, и има особено важна роля в поддържането на висок имунитет. Намиращ се в изобилие в домашни птици, селенът може да предотврати катаракта и сърдечни заболявания.

Говеждото е важен източник на желязо. Също така има богато съдържание на витамин В, който помага за образуването на червени кръвни клетки и полезен креатин в развитието на мускулна маса и карнитин, отговорни за поддържането на нормалния метаболизъм. Говеждото също има витамин Е, важен антиоксидант с ползи за кожата или съдовата система, наричан още витамин на младостта и плодовитостта.

Агнешко месо

Агнешкото месо има високи хранителни стойности, като е лесно усвоим източник на желязо и цинк. От съществено значение е за укрепване на костната система и възстановяване на тъканите. Също така съдържа незаменима аминокиселина, която рядко се среща в други видове коса, която осигурява на тялото енергия. Богат е на много хранителни вещества, включително протеини, желязо, витамин В12, цинк, селен. Съдържа още манган, селен, мед, фолиева киселина и антиоксиданти.

Патешкото месо осигурява здрава храносмилателна система и подобрява нервната система. То също така укрепва имунната система и осигурява развитието на тялото. То е добър източник на протеини, ниацин, фосфор, рибофлавин, желязо, цинк, витамин В-6 и тиамин и по-ниски количества витамин В-12, фолиева киселина и магнезий.

Месото е много важно за правилното функциониране на тялото, поради високото съдържание на висококачествени протеини и минерали. Затова трябва да го хапваме под различна форма. Но освен полезно трябва да е и вкусно наготвено.

Как да приготвим перфектната пържола у дома? Въпросът не е прост. Има много специфики като започнете от какъв тип печка разполагате и стигнете до с вида и материала на тигана, вида на пържолата и нейната дебелина.

Техника, която би могла да ви помогне да нагостите близките си с вкусно месно ястие, е т.нар. запечатване на месото. Ето и какви са особеностите на този процес.

1. Извадете пържолата от опаковката и отстранете влагата от нея с кухненска хартия. Изчакайте, докато месото се затопли до стайна температура;

2. Ако имате голямо парче месо за запечатване, нарежете на пържоли. Не забравяйте, че е важно да режете срещу влакната, ако парчето месо ви позволява. Дебелината на пържолата варира от 2.5 см до 4 см;

Как се запечатва месо

3. Леко намажете със зехтин за пържене или обикновено слънчогледово масло. В никакъв случай не използвайте зехтин за салати, той е с мирис на маслини и има ниска температура на горене;

4. Включете тигана на максимална температура и запечатайте пържолата от двете страни, за 2 минути от всяка страна;

5. Намалете температурата до 2/3 от максималната и гответе до нужния и желан загар от вас;

6. Поставете пържолата върху дървена дъска или топъл съд, за да си почине за 5 минути;

7. Нарежете пържолата, посолете и поръсете с черен пипер, насладете се на отлично месо. Не забравяйте, черният пипер трябва да е прясно смлян и правилно избрана солта.

Ето още някои съвети при запечатване на месо.

Дебелината на пържолата е изключително важна. Пържоли с дебелина до 2.5 см (около 2 пръста) се готвят само в тиган.

Пържоли с дебелина повече от 2.5 см се запечатват в тиган и се допичат до готовност във фурната на 180 градуса. Фурната заменя точка 5 от ръководството.

Пържола с дебелина под 2.5 см запечатваме за по 2-3 минути от всяка страна. Всеки допълнителен сантиметър с дебелина по-голяма от 2.5 см, се добавя още две минути към времето на готвене.

Запечатваме месото за вкус. Със запечатването повърхността на месото се карамелизира и ние получаваме пържения вкус, който много обичаме. Отличен е резултат получаваме, ако след запечатване месото се допече в гювеч или с фолио. В такива случаи месото се приготвя в собствен сос и се оказва превъзходно, дори и без апетитна марината за месо и други добавки.

За да упражните уменията си запечатване на месо, вижте нашите рецепти за пържоли на тиган и пържоли на фурна, както и за печено месо.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати