Кълновете - идеалната храна

Видове Кълнове

Кълновете в момента изживяват своя бум на Запад. Неслучайно ги наричат идеална храна. Прорасналите зърна на пшеницата, ечемика, ръжта и различните бобови култури си спечелиха овациите на хората, желаещи да се хранят здравословно, с дългия списък от полезни свойства, които притежават.

Живата енергия от прорасналите зърна стимулира вътрешното пречистване и възстановяване на организма. Соевите кълнове спомагат за образуването на хемоглобин, пречистват кръвта. Според най-последните проучвания също така действат като профилактично средство срещу рак.

Регулират и възстановяват жизнено важни процеси в организма, повишават имунитета, помагат срещу простудните заболявания.

Кълновете осигуряват пълноценната работа на нервната система и нормалната обмяна на веществата. Ако ги консумирате редовно, ще подобрите храносмилането си, ще се излекувате от екземи и язва на стомаха.

Кълнове

Соевите кълнове подобряват половата функция. Възстановяват остротата на зрението, координацията на движенията, правят косата красива и гъста, укрепват зъбите. Благодарение на съдържащите се в кълновете антиоксиданти, витамините А, С, Е и ферменти, подмладяват организма.

Магнезият помага за сваляне на кръвното налягане, за извеждането от организма на лошия холестерол, снижава вероятността от сърдечен пристъп.

Кълновете са богати на белтъчини, въглехидрати, минерални вещества (фосфор, калий, калций, магнезий, мед, цинк), ферменти. В прорасналата пшеница има много лесноусвоима целулоза и захар.

Създайте си навик за всекидневна употреба на половин чаша кълнове от пшеница. Те действат пречистващо на организма, подмладяват го. В кълновете на тиквеното семе се съдържат белтъчини, мазнини, магнезий, фосфор, желязо, мед, кобалт, витамините В1, С, Е, каротин. Те са особено богати на цинк, който е необходим за нормалната работа на главния мозък.

В прорасналите семена на слънчогледа има белтъчини, мазнини, антиоксиданта лецитин, голямо количество магнезий, калций, желязо, йод, манган, флуор, витамините D, Е, F, както и от групата В, биотин, каротин.

Кълновете - идеалната храна

Кълновете на слънчогледа нормализират киселинно-алкалния баланс в организма. Те разтоварват нервната система, помагат за запазването на добро зрение, подобряват състоянието на кожата.

Прорасналите зърна на сусама съдържат повече калций от всяка друга храна. Те укрепват скелета, зъбите и ноктите, помагат срещу остеопороза.

Кълновете на ръжта помагат за нормалната работа на мозъка, стомашно-чревния тракт, облекчават последиците от стреса, подобряват състоянието на кожата и косата. Прорасналите зърна на лещата съдържат висококачествени белтъчини, много калций, фосфор, магнезий, цинк, желязо, селен, мед, витамините E, F, B1, B3, B6, B9. Кълновете на лещата са богати и на витамин С, което ги прави прекрасно профилактично средство срещу простудни заболявания в есеннозимния период.

Кълновете помагат на кръвообразуването, ускоряват процеса на оздравяване. Особено полезни са за отслабнали и често боледуващи деца, както и възрастни, при анемии, за профилактика на бронхит и пневмонии.

В бобовите кълнове има много лесноусвоими белтъчини, въглехидрати, мазнини, калий, фосфор, мед, цинк, витамини от групата В, както и витамин С. Прорасналите зърна на боба понижават съдържаниетона захар в кръвта, имат пикочогонно и противомикробно действие.

Прорасналите зърна на соята пък имат белтъчини, мазнини, целулоза, лецитин, голямо количество калций, калий, магнезий, желязо, цинк, селен, кобалт и много други полезни микроелементи и витамини. Те нормализират обмяната на веществата, избавят от излишния холестерол.

Кълновете на соята са добро профилактично средство срещу сърдечно-съдовите заболявания, нормализират работата на черния дроб, подобряват функцията на главния мозък, забавят стареенето, полезни са за бременни и кърмещи жени.

Рейтинг

5 3
4 3
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати