Пет суперполезни продукта

Моркови

Кои продукти да изберем за приготвяне на храна, така че те да запазят полезните й съставки, които са нужни за здравето и имунната ни система?

Моркови

Морковите са много полезни и достъпни. Богати са на хранителни вещества, които са полезни за зрението. Те са източник на бета каротин – природен антиоксидант, който в резултат на няколко биохимични реакции в организма, се превръща във витамин А. Той има голям принос за осъществяването на антивирусната защита на организма.

Морковите съдържат и витамин К, който е необходим за нормалното кръвосъсирване и зарастването на тъканите, а хромът участва в много биологични процеси, като регулирането на нивото на захар в кръвта и храносмилането.

Витамините К и А са мастноразтворими, което означава, че се усвояват най-добре с мазнини. Усвояването им зависи обаче и от състоянието на храносмилателната система.

Грешно е възприемането, че морковите се допълват само с растителни мазнини, сметана и други съдържащи мазнини продукти. Когато се приемат без тях, микроелементите, които се усвояват, са по-малко.

Лук

Лук

Лукът съдържа голямо количество кверцитин, който е природен антиоксидант. Той влияе на нивото на холестерола и предпазва от образуване на тромбове, укрепва кръвоносните съдове и увеличава антивирусната защита на организма, заедно с други вещества, съдържащи се в лука.

Авокадо

Авокадото съдържа ненаситени мастни киселини, които са полезни за поддържане на нормално ниво на холестерол в кръвта. Съдържанието на витамин Е – антиоксидант, повишаващ активността на имунните процеси, неутрализира тежките метали.

Броколи

За броколито се смята, че е зеленчук, който помага за всички болести. В него има много витамин С, който повишава съпротивителните сили на организма спрямо инфекциите.

Има и каротиноиди – те участват в обмяната на веществата на щитовидната жлеза. Полезният зеленчук съдържа и витамини от групата В, които са необходими за нервните тъкани. Има и растителни антиоксиданти.

Броколи

Лимони

Лимоните са прочути с голямата си концентрация на витамин С, етерични масла, които придават специфичния аромат и вкус на лимона. Сокът е подходящ за добавка за рибни и месни ястия, салати и напитки. В студените зимни месеци този достъпен плод може да ни предпази от недостиг на витамини да укрепи имунитета ни.

Рейтинг

5 2
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати