Как да се предпазим от инсулт
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Как да се предпазим от инсулт

Как да се предпазим от инсулт

Пазаруване

Една от причините за висока смъртност са заболяванията на кръвоносните съдове и едно от най-опасните от тях е инсултът. За съжаление той поразява все по-често млади хора.

Инсултът няма нищо общо със съдбата или лошия късмет, дори когато човек има наследствена предразположеност към него. Тази тежка болест е свързана с начина на живот, а той може да се промени.

За инсулта е характерно рязкото нарушаване на кръвоснабдяването на мозъка в определени участъци. Инсултите се делят на исхемични и хеморагични. Исхемичните възникват заради тромб или запушване на кръвоносен съд, а също и от свиването му.

Определени участъци на мозъка се лишават от кислород, това става внезапно и клетките бързо умират. Хеморагичният инсулт възниква заради разкъсване на кръвоносен съд – от повредения съд тече кръв и работата на мозъка се нарушава.

Причина за разкъсването на кръвоносен съд обикновено е високото кръвно налягане. За да се предпазите от инсулт, трябва най-вече да промените начина си на хранене.

Възникването на инсулт може да се предотврати от много вещества, които се съдържат в обикновените хранителни продукти. Така например магнезият намалява риска от инсулт с петнадесет процента.

Той се съдържа в пълнозърнестите култури, ядките, зелените зеленчуци, сушените сини сливи. Магнезият намалява високото кръвно налягане. Основното правило, което трябва да се спазва, за да се предпазите от инсулт, е да не преяждате.

Здравословно Готвене

В менюто ви трябва да присъстват продукти, богати на пектин като нектари, пресни зеленчуци и плодове, домашно приготвен мармалад. Тези продукти, както и пълнозърнестият хляб спомагат за изхвърлянето на токсини.

За добрата работа на мозъка и скоростта на реакциите са необходими хормоните адреналин и норадреналин – те се образуват при наличието на фенилаланин. Той се съдържа в яйцата, изварата, сметаната, млякото, рибата, пилешкото месо и месото от домашни животни.

На мозъка е необходим и триптофан, който между другото забавя стареенето. На триптофан са богати бананите, гроздето, сушените кайсии, сушените смокини, фурмите, ядките, изварата, рибата и пуешкото.

Лизинът също е важен за работата на мозъка и за ясната мисъл. Той се съдържа в птичето месо, овесените ядки, бобовите култури, царевицата и натуралния шоколад.

Продукти, които предпазват от склеротични плаки и дори ги разрушават, са ряпата, репичките, хрянът, зелето, броколите и карфиолът. Те намаляват с една трета риска от инсулт.

Цитрусовите плодове намаляват този риск с двадесет и пет процента. В средиземноморските страни хората рядко страдат от заболявания на кръвоносните съдове. Това се дължи на редовната употреба на зехтин, който отговаря за здравето на кръвоносните съдове.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
мария
мария
08.04.2014 22:50
Тук вече сгрешихте ,като пишете че" средиземноморските страни рядко страдат от заболявания на кръвоносните съдове" !
1
0