Гликемичен индекс на различните продукти

Гликемичен индекс на различните продукти
Сушилник за прибори с 3 отделения и подложка за оттичане-23%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Сушилник за прибори с 3 отделения и подложка за оттичане
5.50 лв.
4.24 лв.
Виж ››

Гликемичният индекс определя това колко бързо ще се покачи кръвната захар след приемане на храни, богати на въглехидрати. Той представлява цифрова стойност, която варира от 0 до 100.

Смяташе се, че гликемичният индекс трябва да се следи само от хора, които имат проблем със захарта или от диабетици. Всеки човек, който държи на здравето си, трябва да следи тези стойности, за да не започне да прекалява с определени храни и това да стане опасност за неговото здраве. Контролирането върху гликемичния индекс ще ви бъде от полза и ако искате да започвате някакъв хранителен режим.

Различните храни имат различни стойности. По-богатите на фибри, нискокалорични храни, имат по-малък индекс и съответно благодарение на тях, губим тегло. Това са храни като плодове, зеленчуци, риба, нетлъсти меса.

Храните, които имат висок гликемичен индекс, се усвояват много по-бързо от организма и отново се връща чувството на глад, което ни кара да похапваме прекалено.

Гликемичен индекс на храните (ГИ) за 100 г продукт. Стойностите на гликемичния индекс в основните хранителни продукти изглежда по този начин:

Храни, които имат нисък гликемичен индекс - череши 22, грейпфрут 25, сливи 39, сушени кайсии 31, ябълка 38, моркови (сготвени) 39, круши 37, боб 30, леща, 29, ечемик 25, соя 18, фъстъци 15, фруктоза 22, мляко (обезмаслено) 32;

Храни, които имат средни нива на гликемичния индекс (от 40 до 60) – портокал 41, праскова 42, грозде 46, узрял банан 53, манго 56, зелен грах 48, картофи 52, царевица (сладка) 55, бели спагети 43, трици 42, макарони 45, лактоза 46, ръжен хляб 50, овесени ядки между 50 и 55, царевица 55, кафяв ориз 55, мюсли 56, жито 54, пуканки 55, шоколад 49, портокалов сок 52, сок от грейпфрут 48, ябълков сок 41, сок от ананас 41;

Храни, които имат висок гликемичен индекс (над 61) – стафиди 64, кристална захар 65, ананас 66, бял хляб между 70 и 72, пържени картофи 75, тиква 75, картофено пюре 80, печени картофи 85, пчелен мед 88, бял ориз (57 до 90 според вида), глюкоза 100.

Рейтинг

5 5
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Потребител#196526
Напълно вярно. Има някаква огромна заблуда с тези данни за гликемичен индекс на меда в българското интернет пространство. Очевидно всички са взели информацията от някаква статия с грешни данни и копират един от друг. Реално гликемичният индекс на меда е около 58, като акациевият е с достатъчно нисък индекс, за да се приема от диабетици в малки количества.
2
0
Веселин
Веселин
30.03.2015 11:19
Добре де как определихте, че ГИ на меда е 88! По най-бакалския начин ако сметнем че меда съдържа глюкоза и фруктоза горе долу в равни количества, на глюкозата ГИ е 100, на фруктозата 22, то средната стойност на такава смес е 60!!!!

Даже сами си противоречите в статията. Как може кристалната захар или захароза/сукроза (която пак се разгражда до фруктоза и глюкоза) и е чиста рафинирана захар да я давате с ГИ 65, а меда в който има един куп допълнителни вещества (киселини, ензими, витамини, микроелеенти...) да е с по-висока стойност на ГИ.

Средната стойност на гликемичния индекс според състава на меда (който не е само тези два вида захар) е в рамките на 50-55. Даже някой изследвания определят ГИ на акациевия мед 30.
3
2