Здравословно съчетаване на храните

Салата с домати, маслини и моцарела

Учените откриха, че ако комбинирате някои храни в ежедневната си диета, можете да получите невероятен здравен тласък, който далеч надхвърля конкретните ползи от употребата на самата храна, като храна.

Боровинки + орехи

Как действат те: Тези две вкусотии съдържат различни видове полифеноли, химикали, които стимулират паметта ни. Боровинки + орехи се проявяват също и за да намалят оксидативния стрес и възпалението, което отслабва мозъците ни.

боровинки с орехи и кисело мляко

Как да се комбинират: Хвърлете шепа боровинки в овесена каша или киселото мляко, заедно с ¼ чаша нарязани орехи за закуска.

Лук + чесън

Как действат те: Хората, които ядат много алиум зеленчуци (тези в семейството на чесън и лук) имат по-нисък риск от развитие на рак, според проучване, публикувано в американския вестник. Комбинирайте чесъна и лука за пълен ефект: Чесънът възпрепятства растежа на тумора, а лукът блокират излишните хормони.

Как да се комбинират: Добавяйте лук и чесън в храната, когато е възможно. Стремете се да изяждате поне по една скилидка пресен чесън на ден, за да получите оптимални ползи за здравето.

Домати + маслини

Как действат те: Любимите ни домати са богати на ликопен, мощен съмишленик за борба с рака, а химически вкусните маслини са опаковани с антиоксидантния витамин Е. Но те работят още по-добре в тандем. Изследванията показват, че витамин Е и ликопена може да забавят растежа на клетките на рака на простатата с 73% и че диета с високо съдържание на зехтин и ликопен може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания.

цитрусови плодове

Как да ги комбинирате: Смесете на два сурови или печени домати с 1 чаша пресни черни маслини, 2 супени лъжици пресен босилек, 2 супени лъжици зехтин и 3 скилидки чесън.

Цитрусови плодове + овес

Как действат те: Високият размер на фибри в овеса е известен с намаляването на общите нива на холестерол. Изследователи от университета "Тъфтс", обаче, са установили, че витамин С, комбиниран с фибрите в овеса отключва друга здравословна полза за сърцето. Тази комбинация предотвратява окисляването на LDL холестерола, което може да доведе до атеросклероза или образуването на плака в артериите.

Как да ги комбинирате: Комбинирайте овес или овесената каша със сурови цитрусови плодове като киви, манго или грейпфрут в кисело мляко.

Рейтинг

5 5
4 5
3 5
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (4)

Изпрати
Ева
Ева
06.11.2013 23:56
Не мисля, че киви и манго обаче са цитруси......
0
0
irina
irina
23.12.2013 02:47
но пък съдържат доста повече вит Ц (каквато е всъщност целта)
1
0
Елица
Елица
19.02.2013 13:36
Отношението е несериозно, темата - интересна.

Много по-добре е да се посочи използваното издание. В днешно време е отживелица да се публикуват "цитати от чужда преса" без дори да се посочи източника. Освен това публикацията само губи от буквалния превод и граматическата неиздържаност. ("Химически вкусните маслини"? са "опаковани с витамини"?) Да не говорим за неправилно членуване и т.н. Верно е, че интернет пространството не гарантира научност или издържаност на материалите в него, но пък това би трябвало да е ангажимент на всеки, който ги публикува. Така мисля аз.
7
0
Desi
Desi
23.09.2012 03:17
Защо ти не нужно да знаеш източника. Ако имаш зрадословен проблем, по-добре иди на лекар. Страницата има за зел да информира. Това не е академичен журнал.
1
2
Мария Бурла
Мария Бурла
18.09.2012 21:44
Статията не посочва източници на информация!
Пише "учените" - кои, няма страна, институт или университет, нищо.
"Публикувано в американския вестник" -цяла Америка едни вестник ли има?!
Несериозно.
3
0