Хрупкайте пуканки за здраво сърце

Хрупкайте пуканки за здраво сърце

Ядене на Пуканки

Ново изследване доказа една от ползите от пуканките. Оказва се, че те са полезни за кръвоносните съдове, храносмилането и предпазват от рак.

Доктор Катрин Колинс, специалист по хранене в лондонската болница "Сейнт Джордж", от години е заинтересована от ползите на този продукт.

Едва 30 г от тях, заявява тя, са по-полезни от дневната порция интегрален ориз и интегрални тестени изделия. А малцина от нас са запознати с факта, че пуканките намаляват риска от сърдечен удар и рак.

Приемът на пуканки регулира нивото на захар в кръвта, те намаляват лошия холестерол и съдържат витамин В. Освен това те съдържат три пъти повече фибри, отколкото същото количество слънчогледови семки.

Установено е, че всички ползи на пуканките се дължат на "учудващо голямото" количество на антиоксиданта полифенол в състава им. Именно той успява да унищожи свободните радикали, които са катализатори на болести като рак и сърдечни проблеми.

Пуканки

И днес обаче мненията на специалистите са разнопосочни по отношение на консумацията на пуканки. Едни ги отричат напълно като нездравословни, но други твърдят, че са полезни, заради споменатото съдържание на антиоксиданти.

Истината е, че пуканките са висококалорични. Тяхното съдържание е 60% въглехидрати и 30% мазнини. Останалите 10% са фибри. Именно с тях се свързват здравословните им ползи.

Една малка кофичка пуканки обаче съдържа повече сол от препоръчителната дневна доза. Това от своя страна увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания и намалява плътността на костите.

От друга страна пуканките са полезни, поради съдържащите се в тях фибри и полифеноли със силно антиоксидантно действие. Те защитават клетките от вредното въздействие на свободните радикали.

Освен това доказано предпазват от сърдечно-съдови и ракови заболявания. Това е достатъчно за някои учени да ги определят като полезни.

Специалисти съветват да залагаме на домашно приготвени, обезсолени пуканки от т.нар. „попкорн“ или пуканкова царевица. Тя е със занижено съдържание на мазнини, холестерол и натрий и е богата на витамин С.

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати