Най-бедните на фибри храни

Стек Тартар
Ръчна помпа приставка за бутилирана вода
Практичен аксесоар за вашия дом:
Ръчна помпа приставка за бутилирана вода
6.99 лв.
Виж ››

Напоследък все повече диетолози препоръчват на хората да се насочат към диети, при които се консумират богати на фибри храни. Причината в това се крие, че тези храни бързо и лесно ни засищат и не е необходимо да се тъпчем с тях, като в същото време ограничават натрупването на мазнини и регулират функциите на храносмилателната система.

За да говорим кои са бедните на фибри храни, трябва да знаем какво представляват фибрите като цяло и в кои храни се съдържат.

Фибрите са сложни въглехидрати, които намаляват количеството на усвоени калории, тъй като редуцират приетите мазнини и въглехидрати. В същото време те задържат токсините и холестерола, изхвърляйки ги от организма, нормализират перисталтиката и увеличават усещането за ситост.

Фибрите се съдържат в зеленчуците, плодовете, пълнозърнестите храни и варивата и на практика почти отсъстват в храните, богати на мазнини. Това означава, че ако някой продукт има малко мазнини, той е много богат на фибри и обратното - ако съдържа много фибри, той е беден на мазнини.

Тъй като разгледахме колко полезни за организма са фибрите и че те не се съдържат в продукти, съдържащи мазнини, е редно да споменем, че човек не може да се храни само с фибри.

Месо

При всички случаи най-добрият вариант е един здравословен и балансиран режим на хранене, който да включва в определени количества всички дарове, с които ни е снабдила майката-природа. Ето все пак кои са най-бедните на фибри храни:

1. Меса - най-много мазнини съдържа свинското месо и следователно почти никакви фибри. Но и за останалите меса е добре да знаете, че ако спазвате богата на фибри диета, трябва да избирате по-крехко месо като пуешко, заешко или пилешко. Винаги остранявайте кожата, защото по-тлъстите части се намират точно под нея. В същото време не забравяйте, че месото е главният източник на пълноценни белтъчини;

2. Мляко - То е бедно на фибри, но в същото време е изключително ценен хранителен продукт, който е богат на лесноусвоими мазнини и белтъчини;

Сирена

3. Сирене и кашкавал - Макар и изключително полезни, те са бедни на фибри, като това важи особено много за по-скъпите швейцарски и френски сирена;

4. Яйца - бедни на фибри, но богати на протеини и минерали, като най-ценното в тях е жълтъкът.

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати