gotvach.bg»Статии»Хранене и Здраве»Ограничен прием на мазнини за нисък холестерол

Ограничен прием на мазнини за нисък холестерол

Риба

Много хора страдат от високи нива на холестерола, поради което трябва да спазват диета, изключваща богатите на холестерол храни, а именно мазнините. Високият холестерол може да доведе до атеросклероза, инфаркт, инсулт, гангрена на долните крайници и още много други опасни за живота последствия.

Тук е моментът да се разбере и че холестеролът сам по себе си не е вреден, а напротив. Той играе жизнено важна роля за нормалното функциониране на организма ни. Важно е обаче да е в нормалните нива, което означава да се приема до 300 мг дневно.

Ето какво е важно да знаете за връзката между мазнините и холестерола и какви храни трябва да включите или изключите в диетата си, за да контролирате холестерола:

1. За да могат нивата на холестерол да са нормални, трябва да намалите мазнините в менюто си до възможно най-малки количества;

Маргарин

2. В сравнение с останалите меса рибата има много по-малко мазнини и е доказано полезна за здравето на човешкия организъм. Научете се да консумирате риба поне веднъж седмично, но избирайте по-леките и нетлъсти риби. Съдържащите се в тях омега-3 мастни киселини предпазват от развиване на сърдечни заболявания и са особено полезни за хората, страдащи от захарна болест;

3. Избягвайте да консумирате майонези и майонезени сосове, както и салатни мазнини;

4. Забравете за вкусните пушени и топени сирена, за маргарина, за готовите сосове, за пържените и панирани храни, сметаната и всички продукти, съдържащи трансмазнини;

5. Наблегнете на консумацията на сезонни плодове и зеленчуци, които е най-добре да консумирате пресни, без да ги подлагате на термична обработка;

6. Не мислете, че месото е вредно за Вас - напротив. То съдържа изключително полезни за здравето белтъчини и се явява основен източник на протеини. Просто избирайте нетлъстото месо без кожата;

7. Подходящи меса за хората, страдащи от висок холестерол; са месото от гърди, бут и филета от пуйка, заек, пиле и телешко. Избягвайте свинското месо;

8. Консумирайте нискомаслени продукти. Това означава да купувате мляко с не повече от 1.5 масленост.

9. Колкото и да са полезни ядките като орехи, бадеми, лешници и фъстъци, не забравяйте, че те съдържат около 50- 60 % мазнини, поради което ги консумирайте в ограничени количества.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати