Какво да ядем вместо хляб?

Картофи

Хлябът, особено белият, е консумиран от българите на почти всяко хранене. Освен полезни за здравето съставки, които ни носи насъщният, обаче е доказано, че води и до напълняване.

Това е причината специалистите да препоръчват консумацията на пълнозърнест хляб и тестени изделия, които имат високо фибрено съдържание и могат да бъдат приемани дори и от хора, страдащи от диабет.

Друг важен фактор е, че ценните витамини, които Ви доставя хлябът, идват предимно от ръжения хляб и от хлябовете от по-едро смлени брашна, а не от пшеничното брашно.

Може би най-важното в тази насока на мислене е, че е достатъчно да консумирате по 2 филии хляб дневно и когато консумирате други храни от групата на нишестените, изобщо да го избягвате. Ето какво какво можете да ядете вместо хляб и съответно когато консумирате тези храни, да не слагате на трапезата и хляб:

Паста

1. Паста

В това число влизат всякакви спагети, макарони, талиетели, фусили, лазаня, кус кус и т. н. Макар повечето хора да не консумират хляб в такива случаи, все още има и такива, които, закърмени със старите български хранителни обичаи, продължават наред с пастата да си похапват и филия-две хляб. Истината е, че този навик трябва напълно да бъде изкоренен, тъй като това е все едно сте консумирали 2 или 3 порции паста.

2. Картофи

Ако говорим за пържени картофи, картофена салата или ароматни препечени картофи, надали ще се сетите да сложите хляб на масата. Но я си помислете, ако става въпрос за вкусна картофена крем-супа или за картофена яхния, в която няма как да не пожелаете да си потопите залък хляб? Колкото и да е странно, дори и тук той не подхожда и е по-добре да го замените със свежа салата, защото всички картофени гозби са достатъчно питателни сами по себе си.

Ориз

3. Ориз

Оризът също принадлежи към нишестените храни и консумацията на хляб, когато похапвате ястия, приготвени с ориз, е немислима. Представете си само в изискан японски суши-бар наред с изящно сервираните маки-суши от водорасли и ориз да Ви поднесат и филия хляб.

4. Боб, леща, грах, царевица и др. варива

Рядко ще видите българин, който няма да сложи на масата и хляб, когато става въпрос за традиционната боб-чорба. Но дори и този типично балкански навик трябва да бъде преодолян, защото всички варива са достатъчно засищащи и питателни и нямат нужда да бъдат акомпанирани от хляб.

5 1
4 3
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Monika Ivanova
Monika Ivanova
11.04.2016 09:52
аз пък съм забелязала, че от картофи и се подувам и надебелявам
2
0