Диета при настинка

Диета при настинка

Храната е изключително важна за нашето по-бързо възстановяване при настинка.

Ето кои храни е полезно да консумираме, когато сме настинали:

- Домати, краставици, зеленчуци, плодове

Те съдържат комплекс от биологично активни вещества – витамини, минерали, ферменти, антиоксиданти, които укрепват имунната система;

- Пилешки бульон, ореходи ядки, нискомаслено кисело мляко, нетлъсто месо

Месото трябва да е нетлъсто като например пилешки гърди без кожата. Белтъчините, на които са богати тези продукти, помагат за бързото възстановяване на клетките, поразени от възпалителния процес;

- Напитки без кофеин

Витаминозните сокове и минералните води подсилват организма, като го прочистват от токсините;

- Ябълки, банани, стафиди, киви, дюли, малини, капини, касис, боровинки

Диета при настинка

Тези плодове успяват да облекчат лигавиците на дихателните пътища. Облекчават работата на сърцето. Енергизират имунната система с витамини и подсилват отделителните процеси, които освобождават тялото от натрупаните токсини;

- Портокали, мандарини, лимони, тиква, моркови и други плодове и зеленчуци с жълт и оранжев цвят

Изброените плодове съдържат в себе си противовирусните витамини А, Е и С, както и биофлавоноиди, които помагат да се усвоят витамините от организма. За разлика от други плодове цитрусовите нямат фермента, който разрушава витамин С.

- Ядки

Диета при настинка

Богати на растителни белтъци, витамин Е и микроелемента селен. Те стимулират имунната ни система;

- Риба, яйца, овесена каша, варива

Диета при настинка

Благодарение на цинка, който се съдържа в тях, те неутрализират респираторните вируси и укрепват защитните сили.

Ето и кои храни със сигурност трябва да избягваме и да ограничим до минимум, когато сме настинали.

Диета при настинка

- Бяло зеле, ряпа, репички

Те затрудняват стомашно-чревния тракт, поради което не се усвояват напълно другите ценни хранителни вещества;

- Мазни продукти, включително и високомаслени млечни храни

Стомахът успява да преработи по-бавно тези продукти и по този начин организмът се натоварва;

- Кафе, кока-кола, остри подправки, пушени и солени деликатеси

Диета при настинка

Те изключително много дразнят стомаха, а когато сме настинали, той е още по-чувствителен. Особено когато е възпален храносмилателният тракт;

- Ананас, много сладки, кисели плодове

Те влияят неблагоприятно на киселинно-основното равновесие в организма;

- Силни месни бульони от телешко, свинско и говеждо

По принцип тези меса се водят тежки храни. Те се преработват по-трудно от организма;

- Хляб, макарони, картофи, тестени печива, сладкиши

Диета при настинка

Те са богати на въглехидрати и могат да спомогнат за развитието на усложнения след грип, тъй като натоварват задстомашните жлези, които са на първа линия при атаката на вируса.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати