Храни за баланс на бактериите в червата ви

храни за баланс на бактериите в червата

Състоянието на стомашно-чревния тракт е един от основните показатели за здравето. Функцията, която имат червата, е много по-важна от храносмилането. Причина за това е, че балансът на чревните бактерии определя способността на тялото да се защитава от външни вредители, заболявания, инфекции и вируси.

Червата разграждат хранителните вещества, борят се с опитите на бактериите, алкохола, лекарствените и токсичните вещества да разрушат здравословния статус на тялото и ума. До голяма степен от стомашно-чревния тракт зависи и защитната функция на имунната система, тъй като ако той е нарушен, защитните сили на организма спадат.

Затова е много важно да полагаме грижи за поддържането на здравословния баланс в червата, а това означава да се храним с полезни за червата храни. А ето и кои са те:

1. Кисело мляко

Киселото мляко е мощен прoбиотик и причината за това се крие в живите бактерии, които съдържа. Затова е важно да го консумираме, но трябва да внимаваме при избора на кисело мляко. Важно е то да не е пастьоризирано т.е. да съдържа живи активни бактерии. В противен случай полезните му свойства намаляват значително.

2. Орехи

орехите са полезни за здравето на червата

Орехите са богати на фибри и други пребиотични съединения, които спомагат за растежа на добрите бактерии. Хапването на орехи помага за увеличаване на количеството на лактобацилуса, който ни е необходим за набавяне на определено количество добри бактерии.

3. Черен шоколад

Черният шоколад е един от най-добрите източници на полифеноли, пребиотични антиоксидантни съединения, които спомагат за увеличаване на два типа бактерии в стомаха – лактобацилус и биофидобактерии, благодарение на които поддържаме добър здравен статус.

4. Лук

Лукът е естествен източник на пребиотичен инулин, който е необходим на тялото, за да произвежда бутират. Бутиратът предпазва дебелото черво, понижава холестерола и триглицеридите като по този начин подобрява и здравето на сърцето.

5. Червена леща

червената леща е полезна за стомаха

Червената леща е богата на нишесте и разтворими фибри, които изчистват холестерола от телата ни.

6. Ферментирали зеленчуци

Тук се включват киселите краставички, натурално консервираните чушки, туршии, камби. Всички те са много полезни за здравето на храносмилателния тракт, тъй като ферментиралите продукти имат способността да увеличават броя на полезните боктерии в червата.

7. Кръстоцветни зеленчуци

Броколите, карфиолът, зелето са много полезни за червата, тъй като са богати източници на витамини и минерали и намаляват възпалението и вредните патогени в червата.

8. Чесън

Чесънът е пребиотик, който предотвратява развитието на кандида и ешерихия коли в червата. Освен това помага за подобряването на състоянието на полезните бактерии в червата и премахва газовете и подуването.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати