Връзката между храненето и кръвната захар

кръвна захар

Известно е, че състоянието на здравето ни се влияе силно от нивата на захарта в кръвта. Повишените стойности са опасни за здравословното ни състояние до степен застрашаване на живота, защото водят до диабет, сърдечни проблеми, инсулт и други сериозни състояния.

Състоянието на кръвната захар е важно най-вече по отношение на опасността от развитие на диабет. Наличният вече диабет изисква стриктно лечение с медикаменти, но преддиабетните състояния могат да се овладеят и с премерена диета.

Съществува удобен начин да се избират безопасните и полезни продукти. Той се нарича гликемичен индекс. Представлява скала с цифри от 0 до 100. С нея се определя с каква бързина и до къде може да се вдигнат нивата на глюкоза в кръвта. Храните, които имат висок гликемичен индекс са вдигат застрашително, а тези с нисък са подходящи за всички с проблеми от това естество.

Ще изброим някои от храните, които влияят благоприятно на нивата на кръвната захар. Вижте каква е връзката между храненето и кръвната захар.

Храни с нисък гликемичен индекс, подходящи за регулиране на кръвната захар:

1. Риба, съдържаща омега -3 мастни киселини

рибата намалява нивата на кръвната захар

Рибата съдържа протеини, а те помагат на тялото да се възстановява, засищат организма и не влияят на кръвната захар. Наличието на омега-3 мастни киселини в рибата я прави добър избор за диабетиците. Сьомга, риба тон, пъстърва или скумрия са възможностите за избор, които са безопасни и за здравето.

2. Авокадо

Този плод съдържа ненаситени мастни киселини, които предпазват от развитие на диабет тип 2. Плодът регулира кръвното налягане и засища по-добре от останалите плодове. Гликемичният му индекс е нисък.

3. Чесън

Най-полезният зеленчук за здравето безспорно е чесънът, неслучайно наречен подправка на живота. Веществото алицин в него намалява нивата на захар в кръвта.

4. Вишни

вишните са полезни за нивата на кръвната захар

Макар че тези плодове съдържат захар и повишават нивата на глюкозата, те са с нисък индекс и могат да се консумират дори от диабетно болните. Антоцианинът в тях предпазва от диабет и затлъстяване.

5. Бадеми и други ядки

Различните ядки не са с еднакъв гликемичен индекс. Смята се, че повечето от тях са с нисък и това ги прави подходящи за храна при необходимост от ограничаване на сладкото в храненето. Бадемите са най-добрият избор измежду ядките, защото регулират нивата на захар и са с добри показатели на гликемичния индекс.

За да се регулира успешно нивото на захар е необходимо да се консумират храни, които са до номер 55 в скалата на гликемичния индекс.

Не трябва да се забравя и друга важна подробност -въглехидратите са източникът ни на енергия, затова не бива да се изхвърлят напълно от храненето. Те трябва само да се консумират разумно.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати