Кои храни съдържат холин и за какво са полезни?

Продукти

Холинът е витамин от групата B. Той се съдържа предимно в хранителните продукти от животински произход. Богати на ценната съставка са яйченият жълтък, маслото, млякото, говеждото месо, черният дроб, бъбреците, както и в сьомгата и раците.

Що се отнася за растителните продукти – холин се съдържа в пшеницата, зародишите на пшеничните зърна, овеса, ечемика, соята. Разновидността на витамин В влиза в състава и на следните продукти: фъстъци, картофи, карфиол, домати, банани, портокали, леща и царевица.

Дневната нужда от холин за организма е 250-600 мг.

Тъй като клетъчните мембрани са почти изцяло съставени от мазнини, тяхната гъвкавост и цялост зависи от адекватните доставки на холин.

Холинът е много полезен за здравето, защото участва в мастната и холестеринова обмяна, като регулира отлагането на тези вещества в тъканите. Във вид на ацетихолин той се явява медиатор в предаването на нервните импулси в периферната нервна система.

Жито

Липсата на прием на храни, богати на холин, се отразява най-вече на функционирането на черния дроб. При недостиг възниква мастна инфилтрация на органа, некроза на чернодробната тъкан, развитие на цироза, дори злокачествено израждане.

Съответно достатъчното количество холин не само предотвратява, но може да ликвидира вече настъпилото увреждане на черния дроб. Ето защо ценното вещество се използва най-вече за профилактика и лечение на чернодробните заболявания.

Освен това холинът потиска развитието на атеросклеротичните плаки в стената на аортата и съдовете, което има важно значение в профилактиката и лечението на атеросклерозата. Липсата на достатъчно прием на холин крие опасност от коронарна болест на сърцето.

5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Dafinka Ivanova
Dafinka Ivanova
07.03.2015 19:24
Ot koi produkti,kolko triabva da se konsumira za da se nabavi neobhodimata nujda ot 250-600mg holin.
1
0