Храни, предизвикващи киселини

Храни, предизвикващи киселини

Киселините се характеризират с усещане за парене в областта на стомаха и хранопровода. За да се предпазите от това неприятно чувство, трябва да познавате храните, които го предизвикват и да ги избягвате.

При ядене на големи порции храни, съдържащи киселини в химичния си състав, тези киселини се отделят в големи количества, които не могат да се обработят напълно в стомаха и предизвикват неприятно парещо чувство.

Въпреки че съществуват много други средства за справяне с този проблем, ще бъде от полза да познавате храните, които го предизвикват. Избягването на някои от тях е трудна задача, но трябва да се стремите да ограничите употребата им доколкото е възможно.

Храни, предизвикващи киселини

Пържените храни са трудни за храносмилане. Те съдържат големи количества трансмазнини, които могат да бъдат опасни за храносмилателната система. Тези вещества забавят храносмилателния процес, което води до задържане на киселините.

Мазнините остават по-дълго време в храносмилателната система и могат да доведат до повишено налягане в стомаха. Трябва да се избягват и някои печени храни. Бисквитите и сладките допринасят за създаването на кисела среда в стомаха. Те съдържат също консерванти и изкуствени оцветители.

Въпреки че кафето действа като слабително, високото количество кофеин в него води до отделянето на течност в стомаха, което може да предизвика киселини. Газираните напитки също трябва да се избягват, за да се намали рискът от киселини.

Тези напитки увеличават натиска върху стомаха, което от своя страна причинява секреция. Преди да заспите избягвайте соковете от цитрусови плодове. Може да ги замените с не много студена чиста вода.

Храни, предизвикващи киселини

Избягвайте лютите сосове и лютите чушки. Погрижете се за стомаха си, като ограничите употребата на пикантни подправки към ястията. Тайландската и индийската кухня съдържат голямо количество от тези подправки.

Месото също е трудно за храносмилане. Сочната пържола се нуждае от голямо количество стомашен сок за преработката ѝ. Заменете я с пилешко, пуешко или риба, които се нуждаят от много по-малко солна киселина при смилането им в стомаха. Включете повече плодове и зеленчуци във вашата диета.

Доказани са по-високи нива на отделената стомашна киселина при хората, употребяващи алкохол. Също така той смущава и съня. Някои хора вярват, че чаша студено мляко може да осигури моментално облекчение на симптомите. По-добрият вариант е да го замените с чаша вода. Това е така, защото млякото индуцира стомашната секреция и влошава състоянието.

Не преяждайте! Яжте до напълване най-много на 3/4 от стомаха. Дъвчете храната и я разделете на няколко по-малки хранения през целия ден. По този начин можете да избегнете неприятните симптоми на киселините.

Рейтинг

5 3
4 1
3 1
2 3
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Mitko
Mitko
13.02.2012 23:41
Съгласен съм, винаги когато пия повече газирано и след това имам киселини. Май най-добре е напълно да се спре.
5
0