Храни, които запичат

Пържени картофи и бургер

Един от най-добрите начини за предотвратяване на запек или за намиране на облекчение при запек е като се избягват храните, които го предизвикват. Ето списък на някои от най-честите виновници, които трябва да се опитате да избегнете за да се предпазите от запек.

Причината за запек може да бъде толкова близо, колкото е близо чинията ви. Много от обикновените храни може да доведат до запек. Според специалистите, основната прилика между тези храни е липсата на фибри. Това е обичайното за всяка една конкретна храна, която предизвиква запек.

Това, което е важно, са фибрите. Можете да намерите облекчение на запека чрез замяна на следните храни, които причиняват запек с богати на фибри храни.

Млечни продукти

Сирене, сладолед и другите млечни продукти имат репутацията на констипационни храни. Както се оказва, че тази репутация е заслужена. Поради високото съдържание на мазнини и ниското съдържание на фибри в тези продукти те се превръщат в причинители на запек. Млечните продукти, произведени от мляко, може да предизвикат запек в много хора, особено при малките деца.

Говеждо месо

Панирана риба

Въпреки, че червеното месо само по себе си не е конкретна причина за запек, проблемът е, че червеното месо заема мястото на богатите на фибри храни в нашата диета, когато се консумира редовно. Вместо да добавяте повече храни, които причиняват запек, уверете се, че вашата пържола идва с много богати на фибри храни.

Пържени картофи

Пържени картофи като чипс оглавяват списък на констипационните храни, предимно, защото те почти винаги заменят хранене или се използват за гарнитури. Има и друг въпрос тук. Високото съдържание на мазнини в храни като чипс причиняват забавяне на храносмилането, което води до твърде голямо чувството на ситост.

Замразени вечери

Тези ястия в кутия може да бъдат много удобни, но те рядко имат хранителни предимства, което ги поставя в списъка на храни, които могат да причинят запек. Замразените вечери почти винаги са с ниско съдържание на фибри и често с високо съдържание на мазнини. Също така, те обикновено са с високо съдържание на натрий, което използва водата за разреждане на солта, вместо тя да бъде ползвана за избутване на отпадъците през тялото.

Курабийки и бисквити

Сладки с шоколадови парченца

Бисквитките, както и другите източници на рафинирани въглехидрати като сладкиши, торти, както и многото други подобни храни, имат три негатива, когато става въпрос за запек - те са с ниско съдържание на фибри, с ниско съдържание на течност и високо съдържание на мазнини.

Банани

Интересното е, че бананите могат да бъдат причина за запек или източник на запек облекчение, в зависимост от тяхната зрялост. Неузрелите зелени банани предизвикват запек. Но узрелите банани са с много високо съдържание на разтворими фибри, които в някои случаи може да ви помогнат да прокарате отпадъците през червата.

Пържени храни

Мазните, пържените храни, като пържени картофи, понички, лучени кръгчета и дори силно панираните добри храни като риба, имат тенденция да забавят движението през храносмилателния ви тракт. Тези видове храни може да ви заситят и да бъдат причина за запек.

Рейтинг

5 1
4 4
3 3
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Емилия
Емилия
08.02.2015 13:03
Изпратих Ви SMS за индивидуалния тест, за правилно,здравословно хранене , защо не ми изпратихте отговора?
1
1
Admin
Admin
09.02.2015 14:56
Здравейте,

гледали сте някаква реклама, защото ние нямаме изпращане на смс-и към сайта.

---
поздрави, Готвач.бг
2
0