Tоп 30 храни според Дюкан

Храни на Дюкан
Практичен сушилник за прибори и съдове Лукс-24%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Практичен сушилник за прибори и съдове Лукс
34.00 лв.
26.00 лв.
Виж ››

Пиер Дюкан е диетолог, който в продължение на повече от 30 години до днес е най-четеният автор на хранителни режими във Франция. Написал е 19 книги, най-известната от които е „Не знам как да отслабна”.

Хранителният режим, който Дюкан предлага, се основава на няколко основни правила:

Манго

- Яжте, колкото искате от разрешените храни;

- Отслабвайте трайно;

- Не бройте калории;

- Губете тегло поетапно;

- Без йо-йо ефект.

Д-р Пиер Дюкан прави списък на 30-те топ храни, с които всеки спокойно може да се храни без да напълнява. Те обаче, освен че са нискокалорични, са съобразени с начина на живот. Подбрани са само изключително полезни за организма и тялото храни. В списъка е важно и мястото им - храните с най-предни позиции са и най-полезни. Ето кои са те:

1. Манго – Съдържа бета-каротин и витамин Е, с голямо съдържание на витамин С и витамини от групата В.

Копър

2. Домати – Богат на витамините А, С и Е и ликопен, който е мощен антиоксидант.

3. Зеле (всякакво) – Богато на витамините С, А и Е, витамини от групата В, линоленова киселина, селен и цинк.

4. Вино – Богато на танини, полифеноли и флавоноиди, които са ефикасни хранителни защитници.

5. Яйца – Те са най-важната храна за централната нервна система, предпазваща от болестта на Алцхаймер. Богати са на мастни киселини, лецитини и фосфомазнини, витамините А, Е и от групата В, селен и цинк.

6. Телешки черен дроб – Богат на витамин А, добър източник на витамин Е и витамини от групата В, цинк, мед и селен.

7. Бирена мая – Съдържа най-богата на витамини от групата В. Има още селен и цинк.

Tоп 30 храни според Дюкан

8. Скумрия – Тази риба съдържа защитната тройка мастни киселини, жизненоважни за оцеляване на нервните клетки, витамин А и витамини от групата В, цинк и селен.

9. Моркови –Най-богато на бета-каротин, като е добър източник и на витамините С и Е, витамин В9 и селен.

10. Житни кълнове – Съдържа витамин Е, дозирано количество от тройката А-С-Е, както и аминокиселини, съдържащи сяра и цинк.

11. Соя – Единственото с пълен комплект протеини, изофлавони, линоленова киселина и омега-3, както и цинк.

Tоп 30 храни според Дюкан

12. Риба тон – Друга изключително полезна риба, богата на омега-3 есенциални мастни киселини, витамин А, витамини от групата В, селен и цинк.

13. Олио от житни кълнове – Съдържа витамини от групата В, Е, С и А, аминокиселини, съдържащи сяра и цинк.

14. Киви – Богато съдържание на витамините С, Е и от групата В.

15. Магданоз – След касис, е най-богатото на витамин С растение, много добър източник на провитамин А, витамин Е и В9.

Tоп 30 храни според Дюкан

16. Копър – Богат ба витамин С, добър източник на витамин Е, провитамин А и витамин В9.

17. Бадеми – Съдържа витамин Е, витамини от групата В, цинк и мед, аминокиселини, съдържащи сяра.

18. Орехи и лешници – Източници на витамин Е, витамини от групата В, цинк, мед и аминокиселини.

19. Чесън – Той е съвкупност от редки и ценни, но все още неразгадани съставки. Богат е на селен, цинк, манган, мед и никел и витамини от групата В.

Марули и чушки

20. Лук – Високо ниво на аминокиселини, съдържащи сяра, стимулира образуването на глутатион, богат на селен, цинк, манган, кобалт, флуор и молибден, веществото кверцитрин. Лукът има способността да неутрализира свободните радикали.

21. Кайсии – Съдържа бета-каротин, добър комплект от витамини от групата В.

22. Спанак – Също богат на бета-каротин, добър източник на витамините А, С и от групата В, селен и цинк и линоленова киселина.

23. Чушки (червени) – Висока концентрация на активни съставки, сред най-богатите на витамин С зеленчуци, с високо съдържание на флавоноиди, бета-каротин и витамин Е.

24. Слънчогледово олио – Изключително богато на омега-3 и омега-6 ненаситени мастни киселини, витамин Е.

25. Пъпеши – Бета-каротин и витамин С.

26. Портокал –Комбинация от трите най-ефикасни антиоксиданта – витамините А, С и Е.

27. Броколи – Витамин С, добър източник на витамин Е и витамини от групата В, малко витамин А, голямо количество аминокиселини, съдържащи сяра и индоли.

28. Ягоди - Витамин С, добър източник на бета-каротин и витамин Е, и малко витамини от групата В.

29. Стриди – Селен и цинк.

30. Кисело мляко – Съдържа витамин А, добър източник на витамини от групата В.

Рейтинг

5 6
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (4)

Изпрати
PerCo
PerCo
05.08.2013 20:52
Съгласен съм с Марян. Ако искаш са отслабнеш трябва да следиш количеството калории. Трябва да се храниш с малки количества и по-често. Трябва да се избягват захари като фруктоза, захароза и др. Също така трябва да се наблегне върху движението а не да седите като препарирани на стола цял ден. И разбира се още всичко е до постоянство.
6
2
Марян
Марян
07.07.2013 08:59
За мен е мистерия как все още хората , че дори и умните сред тях въобще не се интересуват как трябва да се хранят с какво ,кога и колко често и т.н.А тази статия е пълна глупост,както 99% от подобни такива. Не бройте калории, яжте колкото искате от избраните храни-пълни глупости. Хайде яжте яйца, скумрия и олио колкото искате и не бройте калориите-това са от най-калоричните храни- не казвам вредни. Ако приемаш калории повече отколкото изразходваш - качваш, ако приемаш по-малко слабееш. Пък после не бройте калории. И стига с тия плодове-те са природните бонбони , пълни с фруктоза. Вземете малко попрочете сериозна литература ,а не преповтаряйте какво са ви говорили бабите навремето
8
2
Dina
Dina
06.07.2013 20:16
За хора като мен,които от почти бебешка възраст се хранят изключително с месо,диетата на Дюкан е идеална.Знам,че месото не е полезно,но то ме прави толкова щастлива,че ако няма месо наистина изпадам в лудост.Не се гордея,такава съм от дете.Дори не хапвах зеленчуци не защото не са вкусни,а защото ми променят вкуса на месо в устата.Никога няма да съм крехко мишленце,но предпочитам месото повече от всичко.
2
1
А.Й.
А.Й.
06.07.2013 18:10
Този Дюкан, който бе осъден за неговата популярна диета само от месо? Че кога се "осъзна" и разбра, че трябва да се ядат и плодове, и зеленчуци.
8
3