8 храни с богато съдържание на мед

източници на мед

Медта е микроелемент, от който организмът се нуждае в малки количества, за да функционира правилно. Той се използва за образуването на червените кръвни клетки, костите, съединителната тъкан и някои важни ензими.

Медта е важна за развитието на бебетата, още докато са в утробата на майката, за поддържане на имунната система и нивата на холестерола.

Макар да се изисква наличието на малки количества в организма, това е един от основните и най-важни микроелементи, което го прави задължителен в менюто и в тялото ви. Ето как лесно може да си го набавите мед чрез храни:

1. Дроб – дробът е изключително питателна храна, що се отнася до месните деликатеси. Той е с високо съдържание на мед и на други полезни за организма вещества. Едно от тях е витамин А, заради който обаче този продукт не трябва да се консумира от бременни жени, тъй като може да увреди плода.

храни с мед

2. Миди – може да се сервират сурови или сготвени, според вкуса ви. Това е морски деликатес, богат на мед, селен, цинк и други полезни хранителни елементи. Важно е да не прекалявате с консумацията им. Не се препоръчват за бременни жени!

3. Спирулина – това всъщност са синьо-зелени водорасли на прах, с доста специфичен вкус. Могат да се консумират така, но ако не успеете да свикнете с необичайния вкус, я добавете към смути, зърнени храни или други продукти. Богата е на мед и често се приема, разредена с вода, за да се получи нещо като сок.

4. Гъби шийтаке – няколко такива гъби са достатъчни, за да получите дневната си доза мед. Богати са и на други здравословни вещества... и вкусни, естествено!

кашуто е богато на мед

5. Ядки и семена – особено кашу, бадеми и сусам. Те са богати на мед и на редица други полезни елементи, фибри и протеини. Изключително вкусни, може да ги консумирате сурови, да ги добавите към любимата си салата или ястие.

6. Омар – страхотна морска храна, с ниско съдържание на мазнини и с високо на мед, витамини, минерали и протеини. Може да се сервира сам или в допълнени към определени ястия. Важно е да не се прекалява с консумацията му.

7. Листни зеленчуци – като спанак, маруля, зеле. Богати на витамини, калций, магнезий, мед и други полезни съставки. Те са любима гарнитура към всяко ястие. Старайте се да присъстват в менюто ви възможно най-често.

8. Черен шоколад – истинско изкушение, което се оказва и доста полезно. Истински микс от полезни хранителни вещества, фибри, антиоксиданти и мед, разбира се. И все пак, това си е шоколад, затова дами, по-полека с него, не прекалявайте.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати