Как се отразява прекаляването със солта на организма

Сол

Отровата е в дозата. Това твърдение е особено валидно, когато говорим за солта. Без нея организмът ни не може - тя съдържа важни минерали, чийто дисбаланс може да доведе до здравословни проблеми. От друга страна, прекаляването със сол също крие сериозни здравословни последици.

Така например, ако консумираме прекалено много солени храни, можем да развием хипертония. Всеизвестен факт е, че голямата консумация на натрий повишава кръвното налягане, когато това се случва ежедневно обаче, рискуваме да развием постоянно високо кръвно. Това е заболяване само по себе си, но то обаче е свързано и с други сериозни и дори животозастрашаващи здравословни състояния.

А първият съвет, който лекарите препоръчват при високо кръвно - ограничаване на солта. Тя ни кара и да задържаме вода. Това е друг страничен ефект, който се отразява на цялото тяло - подуване и болки, но може да повиши и кръвното.

Скорошни проучвания сочат, че един от основните рискови фактори за развитие на диабет тип II е именно солта. Диабетът също е свързан със сериозни усложнения, един от тях е проблеми със зрението. Именно това е основата на твърдението, че солта е вредна за очите.

Сол

Други данни сочат, че консумацията на натрий може да увреди мозъка в дългосрочен план. Това може да доведе както до деменция, така и до мозъчносъдови зъболявания като инсулт. Солта може да наруши иоросяването на мозъка.

От безконтролната консумация на сол страдат и бъбреците. Те са жизненоважни, защото пречистват кръвта и отстраняват токсините от тялото. Така натриевият хлорид е пряка пречка на пречистването на организма ни. Симптомите за проблемни бъбреци са подути стъпала, хронична умора и подут корем. Следете за тях, в случай че обичате да си похапвате солено.

Проблеми с бъбреците

Прекалените количества сол променят цялостния киселилен баланс на тялото ни. А поддържането на правилно pH е отговорно за превенцията срещу огромен брой заболявания - сред тях са дори злокачествените заболявания.

Наблягаме, че солта има много важни функции и не бива да я избягваме напълно. С нея си набавяме йод, магнезий и натрий, които помагат на тялото ни да работи правилно. Оптималната доза е около 5 грама на ден.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати