Примерна вечеря при хроно диета

Примерна вечеря при хроно диета

Ако се обърнем към народната мъдрост за съвети по отношение на храненето, тя ни дава указания да се откажем от вечерята. Това на практика значи да бъдем много внимателни при приема на храна преди продължителния нощен сън, да не задръстваме тялото с прекалено много и тежка храна, която да го затрудни максимално.

Същият съвет ни дава и новия диетичен режим, опиращ се на принципите на здравословното хранене, известен като хроно диета. Това буквално се превежда като хранене под определен час, с определени храни в съответствие с естествения ритам на процесите, които текат в организма ни в различните части на деня.

Какво е характерно за времето около вечеря, тоест преди нощния сън?

Надвечер тялото спира да произвежда храносмилателни ензими. Остават само тези, които би трябвало да забавят преработването на храната. Затова тежката храна в този отрязък от деня се изключва във всички възможни хранителни режими.

Основно правило е вечерята да се изтегли колкото е възможно по-рано във времето.Хроно диетата посочва 18 часа за подходящо време да се вечеря.

Диетична вечеря

Порциите не бива да бъдат обилни, както се допуска на обяд и на закуска, тъй като тялото се готви да почива и не се нуждае от толкова много енергия, както през активната част от денонощието.

- Риба, най-добре мазна или морски дарове са подходящ избор за основно хранене. Не се допускат сосове във вечерята при хроно диетата.

- Около 120-150 грама бяло птиче месо, варено или печено - хроно пилешко без сос.

Гарнитурата е допустима, но представена само от малка порция зелени или жълти зеленчуци, белтъци също са допустими.

Вечерята при хроно режима трябва да се състои само от 1 основно ястие.

След вечеря не се допуска никакъв вид храна. До лягане може да се приема само вода или чай без подсладители.

Пилешко при хроно диета

Невероятната хроно диета е индивидуална програма за хранене и затова е нужно да се изготви от специалист, защото организмът на всеки човек има своите особености и това се забелязва най-лесно при вечерното хранене, когато чувството за поносимост на натоварването от храната е по-ясно изразено. Трябва да се вземат предвид и всички заболявания, които могат съществено да повлияят върху диетата.

Вижте също: Примерна закуска за хроно диета и примерен хроно обяд.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати