Как да ускорим метаболизма?

Как да ускорим метаболизма си

Когато искате да изглеждате перфектно, метаболизмът е важна тема за обсъждане. Всъщност метаболизмът е показател на това как организмът ви изгаря калории. Той включва три показателя.

Това са метаболитна норма в покой или числото на изгорените калории, които позволяват на тялото ви да живее. Всеки човек има своя индивидуална метаболитна норма.

Втората съставна част на метаболизма е постоянната маса на тялото ви и най-вече мускулната маса. Колкото е по-голяма мускулната ви маса, толкова по-бърз е метаболизмът ви.

На трето място е щитовидната жлеза. Ако сте над 30 години, направете си изследвания, за да сте убедени, че щитовидната ви жлеза работи както трябва.

Как да ускорим метаболизма?

Опитайте се да спазвате определена методика за поддържане на добра физическа форма. Увеличете мускулната си маса. С възрастта обмяната на веществата се забавя с около 2 процента годишно.

Но можете да победите природата и да напомпате мускули, за да се преборите с този процес. Силовите упражнения са задължителни поне два пъти седмично, ако смятате да накарате тялото ви да изгаря по-бързо калориите.

Поне 30 минути на ден вървете пеша или карайте колело. Включете в менюто си подправки, особено люти. Лютото ускорява обмяната на веществата.

Намалете употребата на захар, защото тя кара тялото да трупа запаси. Не пропускайте никога закуската. Вярвате или не, това може да е най-важното хранене за деня, що се отнася до метаболизма (и загубата на тегло). Според специалисти, закусващите сутрин губят повече килограми, отколкото пропускащите първото хранене за деня. Вашият метаболизъм се забавя, докато спите и се забързва, когато се раздвижите и хапнете нещо.

За бърз метаболизъм заложете на прясна храна

Пийте зелен чай вместо кафе, за да стимулирате обмяната на веществата.

Не забравяйте, че трябва да пиете много вода. Студената вода е полезна за отслабващите, защото тялото изхабява много енергия, за да се стопли.

Всички знаем, че хората, които избират вода вместо сладки безалкохолни напитки, са по-успешни в отслабването и задържане на резултатите от диетата. Очевидно това се дължи на факта, че захарните напитки са с високо съдържание на калории и заместване им с водат автоматично би намалило приема на калории.

Друг благоприятен ефект от пиенето на вода е забързването на метаболизма. Приемането на 0, 5 литра вода се счита за повишаване на активността с 10-30% за около час. За да имате по-бърз метаболизъм, се препоръчва студена вода, тъй като по този начин тялото ще използва още повече енергия, за да я доведе до своята собствена температура.

Избягвайте стресовите ситуации, защото те са причина за напълняване в областта на корема. При стрес организмът изхвърля големи количества кортизол, който забавя обмяната на веществата.

Изследванията показват, че получаването на много протеини може да засили метаболизма ви, което ви кара да изгаряте допълнителни 150 до 200 калории на ден.

Това не означава, че трябва да живеете на високопротеинова диета. Но трябва да сте сигурни, че 10 до 35 процента от общите ви дневни калории идват от протеини. Така че, ако сте на диета с 1800 калории, 360 до 630 от тези калории трябва да идват от източници на протеини като риба, пилешко месо, нискомаслено сирене, кисело мляко и бобови растения.

Стремете се да си доставяте белтъчини, като ядки, малка консерва риба тон или парче нискомаслено сирене при всяко хранене и лека закуска.

За да поддържате бърз метаболизъм, не забравяйте за междинните хранения. Яденето на пет до шест мини хранения, а не три по-големи хранения всеки ден, кара метаболизма ви да работи бързо повече време.

Опитайте се да не оставяте повече от четири часа между храненията и се уверете, че всяко хранене включва протеин, за допълнителен тласък на метаболизма.

Оризова салата за бърз метаболизъм

Ако ядете закуски с много фибри утрото, след това можете да заложите малки похапвания с мляко с плодове. За обяд са подходящи пилешко със салата, печена сьомга, салата с риба тон. Протеиновите барове са идея за следобедна закуска.

Изследванията показват, че някои фибри могат да увеличат изгарянето на мазнини с до 30%. По този начин жените, които ядат най-много фибри с храната, се радват на по-силен метаболизъм и по-нисък риск от напълняване. Добри източници на фибри са плодова салата, зелева салата, оризова салата.

Необходими са допълнителни усилия на тялото да разгради пълнозърнестите храни, отколкото при повече рафинирани и преработени продукти като брашното, обикновено използвано за приготвяне на хляб и макаронени изделия. Можете да поддържате метаболизма си бърз, като консумирате храни, за които организмът трябва да работи по-усилено, за да ги усвои. Ето защо яжте пърлнозърнеста паста, овесена каша, ястия с киноа.

Яжте бобови храни, за да засилите метаболизма си. Бобът е полезен и вкусен. А ястията с боб са безброй. Пробвайте с боб яхния, фасул на фурна, боб чорба. Ако тези варианти са ви омръзнали, винаги можете да бъдете по-изобретателни, приготвяйки кюфтета от боб и леща.

Уверете се, че получавате достатъчно витамин D. Той е от съществено значение за бързия метаболизъм.

Както казахме, не бива да гладувате дълги часове. За да се поддържате сити, а и да държите метаболизма си бърз, носете малки закуски в чантата си винаги. Те включват протеинови барове, бананов чипс, ядкови блокчета, сурови веган бонбони.

Ако искате да засилите метаболизма си, ограничете алкохола. Мислите да пиете коктейл или два преди вечеря? Помисли отново. Няколко проучвания показват, че пиенето преди хранене кара хората да изядат около 200 калории повече. Пиенето на алкохол с вечерята също не е толкова добра идея: Други изследвания установяват, че тялото първо изгаря алкохола, което означава, че калориите в останалата част от храненето са по-склонни да се съхраняват като мазнини.

Чилито ще забърза метаболизма ви

За да работи метаболизмът ви по-бързо, овкусявате супата си с пикантни подправки. Поръсете няколко люти чушки в супата си за обяд или вечеря. Те временно повишават скоростта на метаболизма ви. Капсаицинът, съединение, намиращо се в лютите чушки, временно стимулира тялото ви да отделя повече хормони на стреса, като адреналин, ускорява метаболизма ви и по този начин увеличава способността ви да изгаряте калории.

Ако искате да забързате метеболизма си, за да отслабнете по-бързо, вероятно ви е минавало през ума да орежете дневния си калориен прием. Но това може да е голяма грешка при отслабване и стрес за цялото ви тяло. Ако изпуснете примерно 1000 калории от обичайния си прием, метаболизмът ви автоматично ще се забави, защото вашето тяло сега приема, че сте подложени на гладуване и има нужда от запаси.

За да ускорите метаболизма си, заложете на органичните плодове и зеленчуци. Ако сте на път да започнете органичен начин на живот с цел по-бърз метаболизъм, тази новина ще ви направи щастливи: плодовете, зеленчуците и зърнените култури, отглеждани без пестициди, поддържат системата ви за изгаряне на мазнини във възход.

От друга страна, неорганичните продукти блокират метаболизма главно чрез намеса в щитовидната жлеза, която служи като термостат за вашето тяло и определя колко бързо изразходвате енергия.

Затова винаги избирайте био вариант, когато купувате праскови, нектарини, ябълки, домати, краставици, чушки, целина, ягоди, череши, маруля, грозде и круши. С тях пък можете да си приготвите вкусна гръцка салата, градинарска супа, редена салата или нещо друго, което обичате. Вариантите са безброй.

Рейтинг

5 1
4 3
3 4
2 5
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Vesislava
Vesislava
29.04.2013 22:29
Съгласна съм,че метаболизмът е ключов факор в отслабването.Аз обаче съм постоянно на работа и понякога да заредя с енергия си похапвам някое друго шоколадче..:) Изпаднах почти в депресия тъй като знам, че лятото е пред мен, а аз не мога да покажа тялото си без да се срамувам... Една приятелка ми препоръча Манго Комплекс и вече го пия 2ра седмица и започнах да се изненадвам приятно, свалих 7 килограма и започнах да се чувствам по жизнена и бодра през деня :) може да научите повече за тази божествена храниелна добавка
4
1