gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Срещу зимните болежки има полезни храни

Срещу зимните болежки има полезни храни

Цвекло
Метален сушилник за съдове на два етажа-21%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Метален сушилник за съдове на два етажа
52.00 лв.
41.08 лв.
Виж ››

През зимния сезон имунната система на човек нерядко отслабва. За всеки сезон диетолозите препоръчват набор от особено полезни храни, които със сигурност помагат да не се разболяваме лесно или, ако това стане, да оздравеем бързо.

Киселото зеле е една от тези храни, които са препоръчителни за зимата. Киселото зеле е по-полезно от прясното. Това е така заради млечно-киселите бактерии, които в действителност вкисват зелето и синтезират полезни вещества.

Киселото зеле се обогатява с витамините В1, В2, В4, В6 и В9. В 300 грама кисело зеле се съдържа дневната нужда от витамин С. А в 100 грама кисело зеле има толкова витамин С, колкото в 3 мандарини, или в една връзка зелен лук и в 4-5 моркова.

Болна Жена

Цвеклото е друга стратегическа храна за зимата. То е най-богатият източник на калий, манганови соли, органични киселини и основи. Цвеклото подобрява функцията на черния дроб и бъбреците, предотвратява авитаминозата. Цвеклото понижава кръвното налягане, възпрепятства склерозата.

То извежда солите от тежките метали, от чието отделяне страдат жителите на градовете, дишащи изгорели газове от колите. Цвеклото регулира мастния метаболизъм, способства за кръвообразуването и предотвратява рака.

Цвеклото може да бъде съхранявано за продължително време, без да се консервира. Бульон от 1.5 килограма настъргано цвекло, поставен в буркан и в хладилник, се препоръчва да се яде една седмица.

Кисело Зеле

Няколко лъжици на ден са перфектно лекарство и прекрасна гарнитура за месо. В 100 грама цвекло се съдържа толкова пектин, колкото в 3 моркова или в 2 лука. Пектинът отстранява от организма отровните и канцерогенни вещества.

Слънчогледовото олио пък е основният доставчик на добрите мастни киселини. Две супени лъжици на ден са залог за здраво сърце, мозъкът и кръвоносни съдове. Полезни са също и семената на слънчогледа. Те съхраняват "живите" компоненти, пише в. "Минаха години".

По съдържание на протеини слънчогледовите семена са по-богати от яйцата. В 100 грама слънчоглед се съдържат протеини, колкото в 140 грама лешници или в 500 грама говеждо месо.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest