Експеримент на bTV показва, че между шоколадите на една и съща марка, продавани у нас и в Германия, има съществена разлика. Тя бе отчетена от експерти по храните.
В студиото бяха донесени два шоколада с цели лешници. Още на пръв поглед стана ясно кой шоколад се продава в Германия и кой у нас. Германският бе по-тъмен, което означава, че в него съдържанието на какао е по-високо. Имаше и повече лешници.
При дегустацията на лакомствата се оказа, че българският шоколад е с по-голямо съдържание на мазнини, които веднага полепват по небцето. На етикетите обаче пише едно и също.
При експеримента с колбасите обаче специалистите от Българската агенция по безопасност на храните не забелязаха разлика – нито преди, нито след опитването на продуктите.
Агенцията по храните подготвя сравнителен анализ на храни от една и съща марка, продавани у нас и в Западна Европа. Ще се сравнява качеството на колбаси, детски храни, сладкиши и сокове.
Българите, които живеят в Германия, твърдят, че усещат разлика между продуктите там и същите марки, но продавани у нас.
Българи, живеещи в Италия, от друга страна, твърдят, че при козунаците също има разлика, като нашите са с по-високи стойности на Е-та и консерванти.
Камен Николов от Българската агенция по безопасност на храните твърди, че това ще е напълно сигурно след лабораторния анализ, който предстои да се направи.
Коментари