Храни с високо съдържание на рафинирани въглехидрати

Храни с рафинирани въглехидрати

Рафинираните въглехидрати се абсорбират бързо в кръвния поток, причинявайки опасни скокове в нивата на кръвната захар и инсулина. Най-често срещаните хронични заболявания при хората, живеещи в развитите страни, са свързани с този вид въглехидрати, така че е разумно тяхното потребление да се намали до минимум.

Какво са рафинираните въглехидрати?

Рафинираните въглехидрати могат да бъдат под формата на рафинирани захари и нишесте. Всъщност, по-лесно е да се определи кои въглехидрати не са рафинирани, тъй като терминът „рафиниран“ може да означава много. Всички захари и нишестета, с изключение на тези, които влизат в нашите организми под формата на естествени цели храни (например плодове, бобови растения или сладки картофи) се счетат за рафинирани въглехидрати.

Ако гледате на сладките или нишестените храни, които не са били подложени на какъвто и да е вид преработка, говорим за нерафинирани въглехидрати.

Рафинирани въглехидрати

Рафинираните въглехидрати са форма на захари и нишестета, които не съществуват в природата. Те са получени от натурални цели храни, но са били модифицирани по някакъв начин, чрез преработка.

Методите на преработка включват: промишлен добив, сгъстяване, пречистване и ензимно преобразуване.

Рафинираните захари са лесни за идентифициране, защото са сладки и обикновено имат вид на кристали, сиропи и прахове. Определянето на рафинираните нишестета, както и рафинираните зърна, е много по-трудно.

Списък на продуктите, съдържащи рафинирани въглехидрати

- Всички десерти, с изключение на целите плодове;

- Сладолед, сорбе, замразено кисело мляко;

- Повечето хлебопекарски изделия;

- Крекери;

- Бисквити, торти;

- Кифли, палачинки;

- Вафли, сладкиши, бонбони;

- Шоколад (тъмен, бял и млечен);

- Продукти с панировка или тесто;

- Всички видове тесто;

- Повечето макаронени изделия, кускус;

- Конфитюри и сладка;

- Понички, гевреци;

Поничките са бомба от рафинирани въглехидрати

- Пудинги и варени кремове;

- Пица (заради брашното в тестото);

- Царевични чипсове;

- Повечето оризови и царевични питки (освен ако са от пълнозърнесто брашно);

- Крутони;

- Горчица, кетчуп и повечето сосове за барбекю;

- Доматени сосове, салатни сосове и други консервирани сосове;

- Сладки кисели млека и други подсладени млечни продукти;

- Сладки газирани напитки;

- Кондензирано мляко и повечето заместители на млякото (соево, бадемово, овесено и др.), защото съдържат захар в състава им;

- Десертни вина и ликьори.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати