Защо да ядем повече орехи?

орехи
Пластмасов въртящ се поднос за хладилник 25 см-15%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пластмасов въртящ се поднос за хладилник 25 см
15.00 лв.
12.75 лв.
Виж ››

Орехите са считани за едни от най-здравословните видове ядки заради комбинацията от високо количество витамини, минерали, протеини, здравословни мазнини, фибри и антиоксиданти. Само около 30 грама от тях могат да осигурят нужната дневна доза на омега-3 мазнини на растителна основа.

Редица проучвания доказват, че редовният прием на орехи намалява риска от сърдечно-съдови заболявания чрез подобряване функцията на кръвоносните съдове и понижаване на лошия холестерол.

В козметичните продукти все повече се използва орехът като съставка. Хранителните вещества в тях спомагат за по-бързото зарастване на различни белези и пигментации по кожата. Ореховите ядки в шампоаните, балсамите и маските действат за понижаване на косопада и за стимулиране растежа на косата.

В научни изследвания експерти са установили, че те понижават стреса. Омега-3 мастните киселини действат укрепващо на костите, като по този начин понижават риска от счупвания и травми.

Тези ядки имат свойствата да подобряват функцията на имунната система и да забавят процесите на стареене в тялото.

Растителните съединения и биоактивните компоненти в тях действат ефективно за превенция срещу рак. Редовният им прием в комбинация със здравословно хранене и тренировки могат значително да намалят риска от тази болест.

защо да ядем повече орехи

В редица проучвания е доказано, че йодът и селенът в орехите спомагат при депресивни състояния и значително подобряват мозъчната функция.

Въпреки високото съдържание на мазнини и въглехидрати, тези ядки не увеличават риска от затлъстяване. Те могат да се консумират както самостоятелно, така и като добавка към различни други храни. Добавяйте ги към здравословни закуски, салати и десерти. Препоръчителната дневна доза е само 1 шепа - около 10 ореха. Не прекалявайте с тях.

Орехите имат благоприятен ефект и за намаляване риска от невродегенеративни състояния, болести като Паркинсон, Алцхаймер, които забавят функционирането на мозъка.

Ако искате и имате нужда да подобрите здравословното състояние на вашия организъм, то тогава включете ореховите ядки към вашия режим на хранене или като съставка в различни козметични продукти.

С орехи можете да си приготвите страхотни орехови сладкиши, класически ореховки, орехов кекс и даже любимата ни орехова торта.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати