Храни богати на магнезий

Росица СтояноваРосица СтояноваДарт Вейдър / Автор
Храни богати на магнезий

Магнезият е изключително важен елемент за поддържане на добро здраве и именно затова организмът се нуждае от около 400 милиграма магнезий дневно. Магнезият е на четвърто място по съдържание в организма.

Преди всичко се намира в зъбите и костите, необходим е за изпълняването на функции като поддържане на нормалното кръвно налягане, сърдечна честота, скорост на метаболизма, регулира нивата на кръвната захар.

Липсата му може да доведе до високо кръвно налягане, остеопороза, мускулни крампи и безсъние. Влияе пряко върху нервната система, подсилва паметта и действието на мозъка. В студените дни е жизнено необходим за сърцето.

Треперенето на ръцете и мускулните спазми могат да дължат на липса на магнезий. Той се явява като естествена бариера срещу аритмии.

Вижте чрез кои продукти може да си набавите магнезий.

1. Пълнозърнестите храни – приемането на бяло брашно, овесени трици или ечемик е чудесен начин да си набавите необходимото количество магнезий.

Храни богати на магнезий

2. Зелени листни зеленчуци – спанакът и броколите имат високо съдържание на магнезий.

3. Ядки – орехи, бадеми, кашу, бразилски орехи, кедрови ядки и фъстъци.

4. Черен и бял боб, соя – всички те са богати на магнезий.

5. Рибата има високи стойности от елемента, като за предпочитане са по-мазните риби, в които има и други важни хранителни вещества.

6. Десерти – добра новина за почитателите на сладките изкушения. Не само спанакът и фасула са богати на магнезий, но и почти всички шоколадови изделия.

7. Някои плодове като банани, авокадо, стафиди, смокини и кайсии също се нареждат в листата на храните, с богато съдържание на магнезий.

8. Освен, че са чудесен начин за добавяне на вкус на всяко едно ястие, подправките са и много полезни за здравето. Богати на магнезий са лимонена трева, мента, червен пипер, магданоз и босилек.

9. Какаото и кафето за богати на магнезий. Чешмяната вода също е източник на магнезий за организма.

Рейтинг

5 15
4 3
3 6
2 5
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари (5)

Изпрати
Мария
Мария
04.07.2014 13:52
Сурови тиквени семки, много богати на магнезий. Половин шепа на гладно, изключително добри при силно главоболие! Изпробвано!
35
1
людмил кирилов
людмил кирилов
02.10.2013 19:21
точно,кратко и ясно,благодаря
17
0
Vall
Vall
16.04.2013 14:15
Кратко, ясно, много полезна информация. Браво. Благодаря!
14
3
Aksinia
Aksinia
15.04.2013 14:02
Благодаря, за информацията за храните богати на магнезий!
12
2
magnezi
magnezi
11.07.2012 11:13
Супер! Ясно точно и синтезирано, без да ти губи времето в дълги обяснение от кое как да си набавиш магнезии.
17
2