Защо кафявият ориз е по-полезен

Кафяв Ориз

Кафявият ориз е изключително ценна храна. Именно затова той заема 17-то място в класацията на специалисти за най-полезни продукти.

Според последните изследвания на американски учени консумацията на кафяв ориз намалява риска от хипертония и сърдечно-съдови заболявания. В този ориз е открито вещество, което е разположено между люспата и зърното и е изключително богато на фибри и олигозахариди. Точно те защитават сърцето от заболявания.

Този вид ориз е великолепен източник на желязо, магнезий, манган, растителни влакна и протеини. Съдържа и витамини от Б групата – 10 пъти повече, отколкото в белия ориз.

Едно от най-важните качества на кафявият ориз е способността да намалява холестерина и да предпазва тялото от заболявания свързани с него, както и от образуването на тромбове.

Специалисти препоръчват кафяв ориз и на диабетиците, защото той успява да намалява нивото на кръвната захар. Твърди се, че една-две порции седмично са достатъчни за профилактика срещу диабет. 50 г ориз са достатъчни за стимулирането на стомашно-чревните функции и предпазва от рак на задстомашната жлеза и стомаха.

Съдържащият се магнезий в кафявия ориз помага за подобряване на дейностите на нервната система, а също така намалява риска от остеопороза.

Ориз

Когато си купувате кафяв ориз трябва да знаете, че съхранението и приготвянето му са малко по-различни, отколкото при белия ориз. Кафявият ориз съдържа масла, които с течение на времето се окисляват и стават вредни.

Сипете оризът в херметически затварящ се съд и го съхранявайте в камерата на хладилника. Така той може да се запази до две години. В хладилник кафявият ориз ще бъде годен до 6 месеца. Остатъците от храна, приготвена с кафяв ориз дръжте отново в хладилник, но най-много два дни.

Важна разлика при приготвянето на кафявият ориз е факта, че единственото, което се премахва от него е неядливата люспа около зърното. При готвенето на бял ориз се отнемат горните му пластове, които са най-богати на полезни вещества.

Кафявият ориз е най-богатата на нутриенти форма на ориза. Има силен аромат, а времето му за приготвяне е малко по-дълго – около 45 минути.

Рейтинг

5 1
4 2
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати