Безглутеново хранене

Безглутенови продукти

Безглутеновото хранене изисква внимание към всеки продукт, който използвате в процеса на приготвянето на храна. За да сте сигурни в състава на храната която ядете, най-добрия вариант е да си я приготвяте сами. Трябва обаче да използвате пресни продукти, а не полуфабрикати.

Прясното месо, риба, плодове, зеленчуци не съдържат глутен и са съвсем безопасни за хората, страдащи от цьолиакия, които трябва не просто да ограничат приема на глутен, а съвсем да го отстранят от храненето си.

В много от консервираните продукти, саламите и полуфабрикатите има добавки, съдържащи глутен. В обикновените рецепти трябва да се използват съставки, които да заменят тези, съдържащи глутен.

Безглутенови храни

Пшениченото брашно може да бъде заменено с други продукти в определени пропорции. Вместо една чаша брашно може да се използва половин чаша бадемово брашно, но трябва да се съхранява в хладилник.

Може да бъде заменено и с една чаша брашно от елда, или една чаша царевично брашно, а също така с една чаша царевично нишесте.

Алтернатива на една чаша пшеница са една чаша амарант, една непълна чаша брашно от нахут, или една чаша брашно от сорго. Чаша пшеничено брашно може да се замени с една непълна чаша оризово брашно.

Глутенова непоносимост

Избягвайте „замърсяване” на храната с глутен, когато се храните вкъщи. В организацията на диетата трябва да участва цялото семейство и да внимава да не смесят продуктите с глутен, които те ядат, с вашите безглутенови.

Безглутеновите продукти трябва да се съхраняват отделно от глутеновите. Винаги преди хранене почиствайте добре масата и си отделете кухненски прибори, с които готвите безглутенови ястия.

Глутен се съдържа в много продукти. Трябва да ги познавате и избягвате. Това са пшеница, ръж, ечемик, овес, тестени изделия, макарони и всички храни, които съдържат тези съставки.

Бонбоните и сладките изделия, карамел, драже, шоколад, торти, пасти – всички те съдържат глутен. Има го и в сладоледа, йогурта, изварата, сухото и кондензираното мляко, сметаната, маргарина, маслото, кашкавала, майонезата и в много други продукти в магазина. Затова е добре винаги да четете етикетите за съдържание на глутен.

Освен съществуващите специални безглутенови продукти можете да използвате пресни плодове и зеленчуци, натурални месни, рибни и млечни продукти.

Това са яйца, олио, краве масло, ориз, царевица, елда, боб, соя, грах, леща, нахут, картофи, ядки, киноа, тапиока, маниока, амарант, див ориз.

5 3
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти