Кои храни се борят с депресията?

Настроение
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня-15%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня
20.00 лв.
17.00 лв.
Виж ››

От хиляди проучвания е доказано как слънчевите лъчи подобряват настроението и премахват лошите мисли. Това е така, защото благодарение на тях в кожата по естествен път се образува Витамин D, който по веригата повлиява стойностите на серотонин в мозъка.

Последният отговаря за настроенията при човека и ги регулира. Оказва се обаче, че и определени аминокиселини, Витамини от B-групата и други могат да подобрят и повишат настроението. А те се съдържат в определени храни. Да видим кои са те.

Нека започнем с листно цвекло, което е много богато на магнезий. А той ни е необходим, защото според едно проучване в Нова Зеландия се смята, че намалените нива на този химичен елемент довежда до депресия.

Сладкият картоф (батат) също е много полезен при такива състояния. Той е богат на бета каротин, както и на Витамин В6, които съставки са отговорни за психичното здраве на човека. Сините картофи, от своя страна, съдържат мощни антиоксидантиантоцианини, които защитават невроните (нервните клетки), намаляват възпалителните процеси в мозъка, които често отключват депресивни състояния, както и увеличават краткосрочната памет.

Плодове

Те съдържат още и йод, важен за нормалната функция на щитовидната жлеза. А чери доматите благодарение на съставката ликопен имат антиоксидантни свойства, отговорни за повишаване на настроението.

И нещо за тези, които обичат да си похапват месо. Оказва се, че пуйката съдържа високи нива триптофан, който е предшественик на серотонина в мозъка. Помага на хората да се чувстват спокойни и удовлетворени.

И говеждото месо обаче е полезно в тези случаи, но не всяко. Установено е, че кравите, хранени с трева, дават месо, по-богато на омега киселини за разлика от тези, хранени със зърно.

Чаят от лайка се оказва също едно идеално средство човек да се предпази от депресия. Проучване за период от 8 седмици, свързано с прием на екстракт от лайка, показало подобрение при хората с леки до умерени нива на тревожност. Други посочват лайката като средство за по-добър сън, което също е важен фактор за лошото настроение.

От полза е и консумацията на зърнени храни, които освен че повишават настроението, съдържат и селен, важен за борбата с вредните за организма свободни радикали. Също похапването на пълнозърнести продукти регулира перисталтиката и предпазва от запек.

Спанак

Цинкът, съдържащ се в сиренето, също се бори срещу депресията, освен това подобрява структурата на кожата и взима участие в клетъчното развитие.

Спанакът също е много полезен със съдържанието на желязо в него, но и на фолиева киселина (Витамин B9), които карат хората да се чувстват щастливи. Също киселината подобрява здравето на червените кръвни клетки и имунната система.

И да не пропуснем ползите от обогатяване на диетата с червен боб, банани и стриди. Бобът е богат на антиоксиданти, желязо и аминокиселини, които се борят със психичните заболявания. Бананите, от своя страна, са богати на витамини от В-групата и подпомагат функционирането на нервната система.

Също са и много подходяща храна, когато човек се чувства раздразнен или депресиран. А стридите са много ценен източник на йод, цинк, селен, важни за доброто здраве на щитовидната жлеза, която регулира телесното тегло, но и довежда до по-добро настроение.

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати