Защо се нуждаем от магнезий

Магнезий

Магнезият е минерал, който в природата се намира най-често под формата на различни химични съединения с калция. Има го в морската вода, минералните извори и в зеления пигмент на растенията. Общоизвестно е, че магнезият е жизненоважна съставка в човешкия и животинския организъм, както и че е необходим за дейността на около 300 различни ензими.

Около 60% от магнезия в тялото е складиран в костите. Той е съставна част на кръвната плазма. Открива се също в скелетните мускули, сърцето, нервната система, черния дроб. Регулира дейността на нервномускулната система и осигурява нормално предаване на импулсите между нервните влакна. Изпълнява ролята на катализатор в много ензимни реакции.

Без него не може да протече метаболизмът на въглехидратите, протеините и мазнините. Стабилизира тромбоцитите и предотвратява развитието на тромбоза. Други функции на магнезия са свързани с намаляване нивото на липидите в кръвта, предотвратяване на нарушенията на сърдечния ритъм и образуването на бъбречни камъни.

Магнезият може да се нарече антистресов елемент, поради свойството си да регулира силата на реакцията на организма на дадена агресия: студ, кавга, внезапен силен шум и т.н.

Колкото по-дълбока е липсата на магнезий, толкова индивидът става по-чувствителен, нервен и притеснен. Той прекалено силно реагира на външните събития, а това е свързано с още по-голяма нужда от магнезий. Така се стига до един омагьосан кръг, които може да доведе до изтощение и депресия.

Един от първите симптоми на липса на магнезий е хроничната умора, която повечето хора се опитват да преборят с висока консумация на кафе, кола и чай. За съжаление тези възбуждащи напитки повишават нервно-мускулната възбудимост и задълбочават умората.

Източници на магнезий

При ползване на контрацептиви на базата на естрогени, магнезият се задържа в костите и не циркулира нормално в организма. Повечето жени, вземащи таблетки против бременност, имат недостатъчно ниво на Mg в кръвта и трябва да се грижат внимателно да си набавят този елемент чрез храната.

Препоръчителният дневен прием на магнезий за мъже и жени на възраст 18-60 години е съответно – 330 мг за мъжете и 280 мг за жените. При установяване на ниски нива на магнезий в организма най-удобният и достъпен начин за нормализирането им е естественият прием на магнезий с храни като зеленолистните зеленчуци, бадеми и други ядки, банани, семена, житни култури.

Рейтинг

5 0
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати