Как да разграничите добрите въглехидрати от лошите

Добри въглехидрати

Много жени погрешно се опитват да изключат въглехидратите от ежедневния си режим на хранене. Истината е, че всеки човешки организъм се нуждае от въглехидрати, за да се сдобие с енергия, а лишаването от тях ще доведе до желанието да се впуснете в ядене на първото нещо, което ви попадне.

Това, което ще ви помогне в отслабването, е консумацията на правилните въглехидрати. Ако се чудите как да разграничите добрите от лошите, ето няколко прости съвета.

Добрите въглехидрати съдържат жизненоважни витамини, минерали и други полезни хранителни вещества. Те са важни за здравето и цялостното състояние на тялото. Изключително важно е да си добавяте източници на въглехидрати, които са по-близки до естественото си състояние, тоест не са рафинирани.

Такива например са суровите ядки, плодовете, задушените и суровите зеленчуци, пълнозърнестите храни и др. Избирайте сложни въглехидрати, които ще дадат на организма повече енергия за по-дълго време. Умерената консумация на бавни въглехидрати ще поддържа нивата на кръвната захар в организма ви в добри граници.

Зеленчуците като тиквички, чушки, зеле и броколи са наистина страхотен пример за добри въглехидрати. Освен че може да ги приемате в суров вид, което ви гарантира по-високо ниво на витамини и живи клетки, зеленчуците съдържат между 4 и 8 грама въглехидрати на 100 грама тегло. Това означава, че може да преяждате със зеленчуци, без да се страхувате, че ще напълнеете.

Пълнозърнести храни

От друга страна, високото количество на целулоза и влакна подобрява храносмилането и създава чувство за ситост.

Друг продукт, който е наситен с добри въглехидрати, е бобът, особено ако е черен. Само ½ чаша от този сорт съдържа 20 грама въглехидрати и едва 109 калории. Дамите, които поне веднъж в седмицата включват вкусния боб в менюто си, имат 23% по-малък риск да качат нежелани сантиметри около ханша и талията.

С риск да ви изненадаме, друг любим продукт, който съдържа малко калории и достатъчно количество добри въглехидрати, са пуканките. 100 грама от вкусното похапване съдържат по-малко от 100 калории, 19 грама въглехидрати и 3, 5 г фибри, стига да не са приготвени с прекомерно количество вредни мазнини. Така че следващия път, когато ви се похапне нещо солено, не посягайте към чипса, а към прясно приготвените домашни пуканки.

Рейтинг

5 1
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати