Всеки диабетик трябва да знае това за въглехидратите

Хляб

Диабетът налага редица ограничения в хранителния режим. Изключително важно за всеки диабетик е какво количество въглехидрати ще приема той дневно, защото това е от съществено значение за здравословното му състояние. Храните, съдържащи въглехидрати, трябва да се знаят задължително и да бъдат внимателно дозирани.

Правилното доставяне на въглехидрати на организма е от съществено значение за контрола на кръвната захар. Всеки диабетик знае, че приемът на въглехидрати повишава нивото ѝ. Факт е обаче, че те са от изключително значение за доставянето на енергия за тялото, така че техният прием не може да бъде преустановен.

Разковничето е в правилния баланс между приема на въглехидрати и лишаването от тях. Той се постига, като всеки с такава диагноза добре разучи характеристиките на заболяването си – от какъв тип е, каква е дневната му физическа натовареност и какви са предписаните му медикаменти.

Диабет

В последните години редица водещи западни учени съветват дневен прием на въглехидрати от порядъка на 40 до 60 грама. Въпреки това, преди да вземете решение за такъв прием, консултацията с диетолог е задължителна. Знаейки вече какво количество въглехидрати можете да приемете, трябва да се реши какви продукти и колко големи порции да консумирате.

Въглехидрати има дори и в зеленчуците, по специално в тези, в които има нишесте. Богати на тези вещества са хлябът, оризът, мюслите. В тази група се включват плодовете, соковете. Също така богати на въглехидрати са бобовите култури, соята, грахът. Поради съдържанието им на захар храните, с които трябва да се внимава, са и кексовете, бонбоните, газираните напитки и т.н.

Пълна заблуда е, че диабетиците не трябва да ядат хляб. Количеството на въглехидратите не зависи от обема на даден продукт. Това налага внимателното следене на общото съдържание на всеки продукт. Така например, когато гледате един етикет, знайте, че съдържанието на въглехидрати включва захарите, нишестето и фибрите.

Въглехидрати

Когато се изчислява количеството въглехидрати на ядене, трябва да се взимат предвид и останалите основни хранителни вещества, които се поемат. Белтъчините и мазнините балансират усвояването на въглехидратите и отделянето на захар в кръвта.

Рейтинг

5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати