Инсулинова резистентност и отслабване! Кои храни помагат

1 от 11 Снимки
Черен шоколад

Инсулиновата резистентност се развива, когато Ви липсва движение и когато се храните нездравословно.

Ако често посягане към сладкишите, пържени картофки и други мазни храни, то след време има голям риск да развиете инсулинова резистентност. В такива случаи отслабването е по-трудно, но с правилен режим на хранене ще успеете.

Здравословното хранене ще доведе до понижаване на нивото на кръвната захар и в организма ще се отделя по-малко инсулин. Когато постигнете нормални нива отслабването, вече няма да е толкова трудно. Това ще постигнете с храни, богати на влакнини. Храни като фасул, ечемик, соя, леща и леблебия се разграждат бавно и поддържат нивата на кръвна захар в норма.

Включете в менюто си пълнозърнест хляб, бобови храни, овесени ядки и дори салата от бобови зърна. Количеството влакнини на ден е добре да бъде около 30 грама на ден.

Други храни, с които освен да се храните здравословно, ще постигнете и ниски нива на кръвната захар, са авокадо, ядки, зехтин, маслини и различни семена. Ако искате да отслабнете, не е необходимо да изключите всички мазнини от менюто си, а да изберете правилните и полезните мазнини като зехтин. Полезно е да консумирате по 1 супена лъжица зехтин на ден - в салати например.

Ако страдате от инсулинова резистентност и искате да отслабнете, не е нужно да забравите за всички сладки храни. Можете спокойно да консумирате черен натурален шоколад. Според проведени проучвания чистият натурален шоколад намалява инсулиновата резистентност. Не посягайте обаче към млечният шоколад, защото ефектът ще е обратен.

Добре е да ядете и пиете храни и напитки, богати на флавоноиди. Освен тъмния шоколад богати на флавоноиди са и ягодите, цитрусовите плодове, боровинките, ябълките, зелето, спанакът и аспержите. От напитките с високо съдържание на флавоноиди са зеленият чай и виното.

За да се справите с инсулиновата резистентност, е добре да хапвате храни, богати и на магнезий. Такива са спанакът, рибата, бобовите храни и тиквеното семе. При топлинна обработка част от магнезият се губи, затова е добре да хапвате сурови зеленчуци.

За да се справите с инсулиновата резистнестност и да успеете да отслабнете, наблегнете на пълнозърнести храни, пресни плодове и зеленчуци (сурови) и риба.

Ако искате да отслабнете, не посягайте към продукти, които съдържат бяло брашно. Почти всички торти, кексове, хляб и други печива се приготвят с бяло брашно. Също така забравете за захарните изделия.

Белият ориз също е забранен при инсулинова резистентност. Тези храни водят до наднормено тегло и инсулинова резистентност.

Друга група храни, които трябва да избягвате са колбасите, млечните продукти с висок процент масленост, мазните меса. Наситените мазнини повишават нивото на инсулин в организма.

Също така не се изкушавайте да хапвате в заведения за бързо хранене. Храната там съдържа хидрогенирани мазнини, рафинирана скорбяла и захар в големи количества. Ако посещавате заведения от този тип ще си осигурите наднормено тегло, инсулинова резистентност и много други здравословни проблеми.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати