gotvach.bg»Статии»Любопитно»Здравословно хранене на децата от 3 до 7 години

Здравословно хранене на децата от 3 до 7 години

Йозлям КадироваЙозлям Кадирова
Готвач
4261891595
Детско хранене
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods-20%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
18.00 лв.
14.40 лв.
Виж ››

Единствените важни грижи за един родител са децата му и тяхното правилно развитие и възпитание.

Възрастовата граница 3-7 години е много важна за изграждането на характера им, както и за изграждане на правилни хранителни навици у децата.

Много е важно през този възрастов диапазон да научите децата си да приемат здравословни храни, като основно е приемът на сладки и тестени изделия да е ограничен до минимум.

На тази възраст децата трябва да приемат много витамини, минерали и други полезни вещества и е препоръчително този прием да се осъществи от хранителни продукти, а не да се набавят от лекарства.

Много специалисти препоръчват приемането на полезни растителни продукти, като един от тях е набиращият популярност в България зеленолистен зеленчук руколата. В руколата се съдържат големи количества желязо, магнезий, калий и калций, които са необходими за предотвратяване на анемии и други спохождащи заболявания поради липсата на даден витамин или минерал в организма.

Децата трябва да се хранят 4-5 пъти на ден, по малки количества храна. Един прием не трябва да надвишава повече от 400 грама.

Според много диетолози и педиатри е много важно приемането на колбаси да се ограничи на 2 пъти седмично, а рибата да се предложи 3 пъти седмично.

За здрави деца трябва да предлагате пълнозърнест хляб ежедневно. Като за закуска поне веднъж седмично трябва да се предлагат макаронени изделия.

Важно:

*Когато приготвяте храна за вашите деца, отстранявайте мазната част от месото, като е желателно голяма част от приема на месо да е птиче месо. Но без да се забравя за останалите меса;

*Избягвайте максимално солта. И обезсолете сиренето задължително преди да го предложите на детето си;

*Предлагайте на детето си сурови пресни плодове и зеленчуци, вместо сладко и тестени десерти.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати