Проф. Донка Байкова: Хранете се ето така през есента!

1 от 9 Снимки
Есенни храни

Преминаването от един сезон в друг изисква известни промени и в менюто ни. За да сме здрави и енергични през по-студените дни от годината, е добре да съобразим менюто си си с метеорологичните особености. Ето и какво включва здравословното хранене през есента според диетологът проф. Донка Байкова.

Специалистът по хранене препоръчва през зимата да се наблегне на повече сезонни плодове, зеленчуци и билки. От изключителна важност са именно тези растения, които притежават бактерицидни свойства.

Това например са лукът и чесънът, посочва проф. Байкова пред Фокус.

Разбира се, животинските продукти също трябва да присъстват в менюто ни. Млечните храни, яйцата, рибата и леките меса са нещо, от което не бива да се лишаваме.

И бобовите култури са задължителни за трапезата ни. През есента може 2-3 дни в седмицата да се преминава на боб, леща, грах или други постни храни.

Киноата, оризът и просото са подходяща храна за есенния сезон. Гъбите също са полезен продукт, който може да се добавя както в месните, така и в постните ястия.

Проф. Байкова обаче не пропусна да припомни и още нещо важно. За да сме здрави и във форма в студените дни, не бива да разчитаме само на храната, но и на движението.

Ежедневната разходка (дори и само по 30 минути) на чист въздух допълнително подсилва имунната система и ни помага да сме в добра кондиция.

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати