Колко често и в какви количества се препоръчва консумацията на червено месо?

Консумация на червено месо

Червеното месо предизвиква доста спорове сред диетолозите и лекарите. Смята се, че трябва да се ограничи до 450 г седмично, защото може да бъде вредно и дори опасно за здравето, предизвиквайки дори рак. Тук трябва да се направят някои уточнения.

Най-напред какво влиза в понятието червено месо?

Отговорът е, че това е месо с червен цвят и съдържание на наситени мазнини и холестерол. На това описание отговарят телешкото и свинското месо. Другото уточнение е, че червеното месо може да бъде както непреработено, така и преработено под форма на колбаси. Колбасите категорично са вредни за организма и трябва да се ограничат, а най-добре изобщо да се изключат от менюто.

Непреработените червени меса също не са еднородна група. Има органично произведено червено месо и неорганично.

Органичното червено месо

Мариноване на месо

Смята се, че е по-здравословно от рутинно произведеното. Органичните се отглеждат без пестициди и хербициди и не съдържат антибиотици и хормони. Органичното червено месо съдържа повече омега-3 мастни киселини, но е по-скъпо от масовото производство.

Неорганични червени меса

Произведени са от животни, които се отглеждат с хормони. Разликата между двата вида меса е малка и се счита, че това, което е обработено с хормони, е също толкова безопасно, както и натуралното.

Какви полезни вещества съдържа червеното месо?

Така наречените червени меса са източник на желязо, цинк, омега-3 мастни киселини, витамин В12, които оказват благотворно влияние върху сърцето и мозъка. Съдържат и мастноразтворими витамини като А и Е.

Термична обработка на червените меса

Червено месо

Готвенето на тези меса на висока температура може да създаде опасни за здравето съставки, ако месото се препече. Те са потенциални канцерогени, които предизвикват хронични възпаления. Ето защо трябва да се спазват някои изисквания при топлинната обработка на месото.

- Гответе месото основно варено, задушено и печено на фурна;

- Гответе на по-ниска температура;

- Ако приготвяте месото на по-висока температура, редовно го обръщайте, да не прегори. Може да се направят и напречни разрези, за да се сготви по-бързо;

- Ако има прегорели части, отстранете ги;

- Мариноването преди печене предпазва месото от прегаряне.

Червеното место се усвоява по-бавно и засища по-дълго, затова е подходяща храна за вечеря или при провеждане на диета за отслабване.

В 100 грама телешко има около 170 калории. Няма препоръчително количество - дали ще се консумира всекидневно, или веднъж седмично, е въпрос на лично предпочитание.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати