Кои плодове съдържат най-малко захар?

боровинките съдържат малко захар

Безспорно плодовете са изключително полезни. Те обаче съдържат плодови захари - фруктоза, които могат да са причина за наддаване на килограми при прекомерна консумация. И докато подобен страничен ефект е по-скоро рядкост, то истината е, че колкото и да са полезни, плодовете могат да са пречка за свалянето на килограми.

Прекалената им консумация трябва да се избягва и от диабетиците, например. Хубавата новина - не всички плодове са направени равни! Някои са изключително богати на захар, докато други са съвсем позволени при болните от диабет, при нисковъглехидратна диета или при усилени опити за премахване на всички излишни мазнини. Ето кои са плодовете с най-малко захар:

Пъпеш. Вкусният летен плод се смята за еквивалент на банана. По текстура може би. За разлика от него обаче, пъпешите съдържат изключително малко захар, а едновременно с това са ароматни и сладки! Похапвайте го спокойно през лятото, когато е сезонът му.

Боровинките са друг подходящ плод за спортуващите или боледуващите от захарна болест. Можете да ги консумирате целогодишно - при шоково замразяване през лятото, когато е сезонът им, те запазват всички хранителни вещества. Можете да ги добавяте към смутита, шейкове или закуска с кисело мляко и овесени ядки. А една чаша от тях съдържа само 4 грама захар!

Малините са близки до боровинките и почти ги настигат с 5-те грама захар, които съдържат на една чаша. В тях има обаче голямо количество фибри, които се грижат за чревната перисталтика.

малините са сред плодовете с най-малко захар

Къпините също са плод с малко захар. Те са и изключително полезни. Можете да си направите домашен сладолед от извара и къпини, който освен вкусен, е пълен с протеини и полезни вещества. Да, без захар!

Ягодите - една чаша от тях съдържа около 7 грама захар. Да, с тях трудно можем да се ограничим до една чаша. Хубавото е, че и половин килограм от тях да изядем, няма да нарушим диетата си. Така че ги хапвайте без гузна съвест!

Грейпфрутът е друг плод с малко захар. Освен това се смята, че той има изключителните свойства да изгаря мазнините и да стимулира тялото към горене на калории. Освен това в него се съдържа и огромно количество витамин C, който е полезен за подсилване на имунитета.

Кайсиите също попадат в групата на плодовете с малко захар. Тях можете да ги хапвате свободно, дори и при най-рестриктивната диета. Няма да добавят излишни сантиметри към талията ви, а ще утолят глада за сладко, но без гузната съвест след това!

В случай, че се стремите да консумирате по-малко плодова захар, то избягвайте манго, череши, грозде и смокини. Това са плодовете с най-голямо количество фруктоза в състава си. Не ставайте фанатични обаче - полезни за всички плодове. Не ги избягвайте, но не живейте само на тях.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати