Най-здравословните и полезни зеленчуци

Здравословни зеленчуци

Зеленчуците са истински природен дар, който e с много положително въздействие върху организма. В зеленчуците можем да открием повечето от веществата, които са необходими за храненето и хидратирането на тялото. Те нямат много калории, с което са добър избор за всякакви диети за регулиране на теглото и холестерола. Освен това имат хранителна и засищаща стойност, някои съдържат бавно разтворими въглехидрати, с което поддържат нивата на захар в кръвта.

Има обаче зеленчуци, съдържащи бързи въглехидрати, които много повишават кръвната захар и е нужно да се консумират внимателно при проблеми от такова естество.

Моркови

Полезни зеленчуци

Почти легендарен е станал този зеленчук като пример за здравословна храна. Морковът се грижи се за очите и се бори с раковите клетки. Съдържа каротеноиди, витамини А, В, С и К, фибри, калий и магнезий.

Броколи

Те са естествен източници на витамин A и С и антиоксиданта бета-каротин, който понижава риска от ракови заболявания. Пресните броколи са за предпочитане и могат да се съхраняват в хладилник от 3 до 5 дни.

Грах

В една малка порция грах могат да се открият всички необходими за деня количества от витамини, минерали и антиоксиданти. Добра храна е при диабет и сърдечно съдови-заболявания.

Червено цвекло

Червеното цвекло е здравословен зеленчук

Червеното цвекло съдържа много антиоксиданти, които се борят с рака. Лутеинът в него придава червения му цвят. То пази очите от сериозни заболявания. Съдържа фибри и витамини, които детоксикират тялото и извежда вредните вещества навън. Има качества на диуретик.

Домат

Доматът съдържа липокен и витамин С и е полезен зеленчук в прясно или обработено състояние.

Аспержи

Аспержите съдържат калий, фибри, витамини А, С, К, В6. Подходяща храна са при провеждане на диети. Помагат и при депресии.

Чушки

Чушките са изключително полезни

Съдържат калий, магнезий, витамини А, В, С и К. Чушките са еднакво полезни, независимо от цвета им.

Тиквички

В тях има каротеноиди, витамини А и С, калий, магнезий и фибри. Съдържанието на колории в тиквичките е минимално и затова се включват като храна при диети за отслабване.

Кръстоцветни зеленчуци

В това название се включват карфиол, брюкселско зеле, зелено зеле. Кръстоцветните зеленчуци са с положително действие върху имунната система, полезни са за кожата и съдържат калций, калий, фолиева киселина, витамини С и К.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати