gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Овесени ядки за вечеря, не за закуска. Защо?

Овесени ядки за вечеря, не за закуска. Защо?

Овесени ядки за вечеря, не за закуска. Защо?
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
72.90 лв.
Виж ››

Когато става въпрос за здравословно хранене и трябва да се посочи най-добрият избор за закуска, винаги се сещаме най-напред за овесените ядки. Те носят много ползи за тялото и се смятат за класика на здравословното сутрешно хранене.

Диетолозите обаче вече започнаха да съветват овесените ядки да се предвидят за вечерята, не толкова и не само за закуската ни. Защо?

Основанията за такъв избор са съществени и не бива да се отминават. Ето ги.

Защо да ядем овесени ядки за вечеря, а не за закуска

Овесени ядки
Снимка: Panda Life

1. Важни за съня - овесените ядки съдържат мелатонин и витамин В, който е стимул за производството на серотонин и по тази причина подпомага добрия здравословен сън. За всеки, който не може да каже за себе си, че спи 8 часа непробудно, овесените ядки са добра алтернатива на други хранителни възможности, защото те ще му гарантират нужните часове добър сън, който да го зареди за деня;

2. Подкрепа за черния дроб - черният ни дроб се занимава с пречистване на организма, докато спим. Мазната и тежка храна, както и късното хранене усложняват този процес. Резултатът е лош сън и тежка сутрин. Проста храна като овесените ядки, гарантира на черния дроб спокойствие, докато върши своята работа. Самите овесени ядки поддържат нормални нива на кръвната захар и така увеличаването на нивата на глюкоза в кръвта в късните часове се избягва;

3. Съставките на овесените ядки са подходящи преди сън - мелатонинът, който съдържат овесените ядки, е регулатор на съня. Те нормализират естествения цикъл на съня и събуждането. Помагат освен това при мигрена и хронична умора, както и при синдрома на раздразненото черво и при остеопороза;

4. Съдържат витамини от група В - витамините от В група имат различни функции в тялото. Основната е, че поддържат нервната система в оптимално състояние. Овесът съдържа много витамин В6. Той участва в метаболизма на мазнините и протеините, а витамин В3 стимулира производството на триптофан, който пък регулира съня;

Овесени ядки за вечеря
Снимка: pixabay.com

5. Премахват нервното напрежение - важните растителни протеини в овесените ядки помагат при тревожност, нервно напрежение, физическа и психическа умора, но са алергени за хората, страдащи от цьолиакия.

Разбира се, всички тези ползи от овесените ядки ще се случат, ако преди сън не хапвате овесени сладки или пък овесени барчета, които са енергиен бустер. Заложете на овесена каша, която ще загрее тялото ви и ще ви успокои.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest