Кои са любимите храни на слабите хора
What are the Favorite Foods of Thin People?
gotvach.bg»Статии»Любопитно»Кои са любимите храни на слабите хора

Кои са любимите храни на слабите хора

Пламена M.Пламена M.
Джедай
2k2k
Полезни храни
Бамбукова правоъгълна дъска с дръжка - 39.5см-25%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Бамбукова правоъгълна дъска с дръжка - 39.5см
22.00 лв.
16.50 лв.
Виж ››

Тайната на слабите хора не се крие нито в строгата диета, която пазят, нито в нещо магическо - важно е отношението към храната и в крайна сметка нейната същност.

Всеки има поне един познат, който привидно похапва от всичко в завидни количества и продължава да носи дънките си от преди 15 години. Истината е, че почти никой слаб човек не спазва диета и не се успокоява с храна. Ограничаването на храната води до забавяне на метаболизма.

Така тялото остава гладно и започва да прави запаси за тези черни дни. Именно това е йо-йо ефектът, който се появява при мнозина, опитващи се да отслабнат с глад. След като приключат диетата, те започват буквално да се тъпчат, за да възстановят липсите. Така не само връщат това, което са свалили, но и наддават.

Правилното хранене изисква човек да е запознат с калоричността на храните, т.е. с броя калории за един грам. Така винаги ще може да си позволите да похапвате по-големи количества нискокалорични храни, като същевременно намалите тези на висококалоричните.

Освен видът и калоричността на храната при желание за сваляне на килограми е важен и т.нар. индекс на засищане, тъй като гладът и апетитът са основни антигерои в тази борба. Този коефициент е изчислен на база времето, което ще измине, след като сте изяли една храна, преди да огладнеете отново.

Ябълки

Това ще рече, че колкото повече фибри, протеини и вода се съдържа в приеманата храна, толкова по-висок ще е този коефициент. А колкото по-голям е той, толкова повече време няма да усетите глад.

А ето и какъв е коефициентът на едни от най-любимите ни храни. Спрямо него може да изготвите дневно меню, което да ви помогне по-лесно и без глад да свалите излишните килограми. Започваме с най-малко засищащите храни и завършваме списъка с най-активно потушаващите глада за дълъг период от време:

Кроасан – 47;

Кекс – 65;

Поничка – 68;

Фъстъци – 84;

Кисело мляко – 88;

Сладолед – 96;

Бял хляб – 100;

Пържени картофи – 116;

Житни растения – 116;

Фибри

Корнфлейкс – 118;

Банани – 118;

Бели спагети – 119;

Солени бисквити – 127;

Бял ориз – 132;

Кафяв ориз – 138;

Сирене – 146;

Яйца – 150;

Царевица – 154;

Пълнозърнест хляб – 157;

Грозде – 162; Телешко месо – 179;

Кафяви спагети – 188;

Ябълки – 197;

Портокали – 202;

Овесени ядки – 209;

Бяла риба – 225;

Задушени картофи – 232.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest