Това са храните, които НЕ образуват газове

ЕлиЕлиНовак
Това са храните, които НЕ образуват газове

Оплакванията от подуване, газове и дискомфорт в областта на стомаха са често срещани. Най-неприятно е, когато се случи в присъствието на други хора - когато сме в магазина, на работа или вечер, когато си легнем. Нерядко околните могат да разберат за нашите неразположения, защото подуването и газовете карат стомаха ни къркори.

Подуването на корема обикновено се получава непосредствено след хранене. Породено е от поглъщане на голямо количество въздух, бързо хранене и други вредни навици. Към причинителите на подуването и газовете можем да добавим и стреса или някои други емоции, които карат стомаха ни да се "свива".

Други фактори за подуването на корема е задържането на вода и други течности, проблеми с червата, лактоза и други. Те влияят върху червата и чревната флора, като спомагат образуването на запек и синдром на раздразненото дебело черво.

Най-често газове в корема се образуват благодарение на консумацията на големи количества въглехидратни храни, тестени изделия, сладки и високи на захари изделия. Бобовите храни - боб, грах, леща и други подобни са храните, които най-често дразнят стомаха ни.

В настоящата статия ще разгледаме храните и напитките, които НЕ образуват подуване и газове и не ни причиняват излишен дискомфорт.

1. Вода с лимон

Това са храните, които НЕ образуват газове

Приемът на вода с лимон спомага за намаляването на солта в организма, а лимонът има леко слабително действие, което ще ни помогне да се отървем от подуването, а оттук - от газовете.

2. Джинджифил

3. Чесън

Както джинджифилът, така и чесънът подпомагат храносмилателните процеси.

4. Пресен магданоз

Това са храните, които НЕ образуват газове

Пресният магданоз намалява къркоренето в червата и ни отървава от сконфузната ситуация, която се получава.

5. Подправките копър, мента и канела

Направени на чай, те помагат при премахването на газовете и спадането на подутия корем.

6. Тиквички

Това са храните, които НЕ образуват газове

Както казахме, богатите на мазнини и въглехидрати храни образуват газове. Тиквичките са сред малкото натурални продукти, които направени на скара, например, не ги съдържат в големи количества. Можем да си позволим да кажем, че съдържанието на мазнини и въглехидрати е намалено до нула.

7. Диня и пъпеш

Голям процент от съдържанието на динята е вода. Както вече споменахме, водата спомага при спадането на подутия корем.

8. Авокадо

Това са храните, които НЕ образуват газове

Авокадото е от малкото плодове, които се използват основно в салата и е изключително полезно. Благодарение на него перисталтиката и чревната флора се подобряват, а оттук - стомашните неразположения.

Други варианти за справянето с газовете и подутия корем са йогата, ходенето пеша, правилният хранителен режим, релаксът и отмората.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати