Храните, които поддържат мозъка млад

Храните, които поддържат мозъка млад

Ако някога сте се замисляли кой е най-важният орган в тялото ви, то безспорно и сами сте стигнали до отговора, че това е мозъкът. Защо? Той е отговорен за всичко процеси; благодарение на него ходим, извършване най-фините движения; танцуваме; тичаме. Чрез него говорим, мислим и действаме.

И ако сте били сред малкото, които сте се колебаели дали все пак няма по-важен орган, отговорете си сами: има ли друга част от тялото ни, която да е отговорна за толкова много процеси в организма ни?

Заради всичко това е важно да поддържаме мозъка си в блестящо здраве. Всяка клетка от него има своя функция и всяка една частица е от съществено значение. Неизбежно е с годините и мозъкът ни да претърпи някои промени – както тялото и лицето ни стават жертва на следите на времето, така и този орган бавно се променя.

Затова и сред определена възраст хората стават по-предразположени към определени нервни заболявания като деменция или болест на Алцхаймер. Има как да се грижите за мозъка си – освен чрез класическите методи като четене, комуникиране или решаване на различни ребуси, терминът храна за мозъка не е само преносен.

Ядки и сушени плодове

Ядките и сушените плодове поддържат мозъка млад

Един от продуктите, които той обича, са ядките и сушените плодове. Със сигурност сте забелязвали, че орехът прилича на самия мозък? Това не е случайно. Всички ядки са богати на мастни киселини, които са важни за всяка система в тялото ни. Те намаляват възпалителните процеси, като по този начин директно ни предпазват от развитието на Алцхаймер, деменция, множествена склероза и други заболявания. Ядките и сушените плодове са много богати и на фибри; те намаляват нивата на холестерол в тялото ни, като едновременно с това го пречистват.

Черни боровинки

Боровинките са храна за мозъка

Черните боровинки са друга храна, която е известна с благоприятните си свойства. Факт е, че подобряват зрението, но освен за него благодарение на флаваноидите, които се съдържат в тях, тази храна подсилват и мозъка ни. Доказано е още, че и те понижават риска от Алцхаймер.

Зеленолистни зеленчуци

Храните, които поддържат мозъка млад

Зелените зеленчуци са мразена от децата храна. Но тялото ни я обича много – те пряко предпазват мозъка от увреждане. Важно е да консумирате броколи, спанак и всички салатни растения – освен от директни мозъчни увреждания, те ще ви предпазят и от други заболявания, които също са пагубни за най-важния орган – съдовите заболявания.

Винаги хидратирани

Храните, които поддържат мозъка млад

В по-голямата си част мозъкът ни се състои от вода. Дехидратацията има директни вреди върху тялото ни – всеки я е изпитвал. Щом само няколко часа без вода усещаме силно главоболие и проблеми с концентрацията, представете си какво постоянната дехидратация прави с тялото ви. Колко вода трябва да пиете? Зависи от теглото и килограмите ви, като за среден ориентир използвайте количеството от 2 литра на ден.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати