10 храни, от които ще огладнеете още повече

10 храни, от които ще огладнеете още повече

Храненето е много важен елемент от човешкото здраве. Експертите винаги са съветвали да се придържаме към здравословната храна и често хапване. Обикновено хората трудно избират какво да е междинното им ядене.

Има някои храни, които повишават чувството на глад и вместо да ви заситят, те усложняват ситуацията.

Ето кои са тези храни, от които ще огладнеете още повече. Запомнете ги, за да ги избягвате.

№1 Зърнена закуска

Това е един от най-популярните избори за закуска, но не е най-добрият. Зърнената закуска обикновено представлява рафинирани зърна, които се усвояват бързо от организма. А това може да доведе до рязко повишаване на кръвната захар, а в последствие и до силен глад.

За да се чувствате сити за по-дълго време, закусете с протеин - например яйца, фъстъчено масло, авокадо и др. Ако все пак искате да хапнете зърнена закуска, смесете я с някакъв протеин, за да не огладнеете скоро след това.

№2 Хляб

Хлябът води до огладняване

Хлябът обикновено засища страшно много, след като го изядете, както и поничките, кроасаните, баничките и прочее. И все пак тестените храни не са най-добрият избор, ако искате да се чувствате сити за по-дълго време. Консумирането на тестени изделия повишава нивата на кръвната захар. В резултат на това тялото ви произвежда повече инсулин. А това води до силен глад, въпреки че току-що сте яли.

№3 Фреш

Усещали ли сте, че след като сте пили плодов сок, енергията ви рязко е спаднала? Може би сте се почувствали изтощени? Това отново се дължи на кръвната захар. Във фрешовете се съдържа цялата захар от плодовете, без нито една от полезните им фибри. Когато изядете цяла ябълка, например, фибрите ѝ забавят усвояването на фруктозата от кръвта. Когато обаче пиете ябълков сок, по същество пиете течна захар, която ще повиши нивата на кръвната ви захар.

№4 Нискомаслено кисело мляко

От нискомасленото кисело мляко огладнявате

Всички смятаме, че киселото мляко е един здравословен продукт. Много търговски марки обаче се опитват да създадат представата, че мазнините в млякото са вредни. Целта е да се продават нискомаслените им кисели млека. В него обикновено се съдържа добавена захар, вероятно през ароматите или плодовете, които са добавени в млякото. Експертите казват, че е много вероятно, след като сте яли обезмаслено кисело мляко, да търсите нещо сладко или тестено.

№5 Оризов снакс

Те са предпочитани от много активни хора, които просто ги слагат в чантата и знаят, че винаги, когато огладнеят, имат нещо под ръка. Оризовите снаксове са много хрупкави и вкусни, но няма да ви заситят. Ако все пак ги харесвате, намажете ги със сирене котидж или извара или други източник на протеини, за да се заситите за по-дълго.

№6 Крекери

Те не са най-добрият и здравословният избор за междинно хранене например. Простите въглехидрати причиняват скок в нивата на кръвната захар, а в последствие рязък спад. В тези ситуации вероятността да „освирепеете” от глад е много голяма.

Чипсът е храна, от която се огладнява

№7 Чипс

Чипс може да ядете от време на време, особено ако сте много заети и не можете да намерите нищо друго. Но имайте предвид, че след като сте консумирали чипс, след това ще се чувствате още по-гладни отпреди. Това отново е свързано с факта, че въглехидратите се усвояват много бързо. Това често води до чувство на глад след хранене. Стремете се да се храните с нещо по-питателно, например фъстъци или бадеми.

№8 Газирани напитки

Много хора прибягват до тях, когато са много жадни, но имайте предвид, че предизвикват силен глад. Те са пълни със захар и това оказва влияние на нивата на вашата кръвна захар и производството на инсулин. Същото важи и за газираните напитки, рекламирани като продукти с нулево съдържание на захар. Ако сте жадни, най-добре пийте вода.

№9 Ябълки

Ябълките ни правят гладни

Тези плодове са много полезни за здравето, но са много сладки. Това води до увеличено производство на инсулин от организма, следователно до силен глад. Разбира се, не изключвайте ябълките от менюто си, тъй като те имат много ползи за здравето. Но, ако ги използвате като междинно хранене, прибавете към тях фъстъчено или бадемово масло.

№10 Дъвка

Дъвката не е храна. Но знаете ли, че дъвченето ѝ може да излъже тялото ви, че сте гладни. Дъвките задействат процеса на храносмилане, но тъй като не поглъщате никаква храна, тялото ви започва да се чуди какво става. Затова след като сте дъвчели дъвка, шансът да почувствате силен глад, е много голям.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати